שירות עם בנות- צבא טמא

אם ייאלצו חייל בפקודה לשרת עם אשה עליו לסרב פקודה. אם לא יוכל להיות קצין אז שלא יהיה. הרב אבינר על כוונת צה"ל לשלב יותר לוחמות ביחידות הלוחמות

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 11/12/16 11:32 יא בכסלו התשעז

שירות עם בנות- צבא טמא
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ש: לגבי הגזרות החדשות של הכנסת בנות ליחידות קרביות - יש טוענים שיש בצה"ל מחסור בכח אדם, ולכן אין ברירה אלא לשלב בנות בתפקידי לחימה?

ת: הבל. קודם כל, לא עושים מצוה על ידי עבירה, מצוה הבאה בעבירה. המטרה אינה מקדשת את האמצעים. שנית, חוסר צניעות בצבא מחליש אותו ומזיק לו. והיה מחניך קדוש. שלישית, מבחינה מעשית, בנות לא תורמות ליחידות קרביות אלא מפריעות. זה חוסר אחריות לאומית. זו שטות גמורה. שאל כל קצין שלא מפחד לפתוח פיו ולומר את האמת. אבל הנימוק העיקרי אינו השלישי אלא הראשון. גם הנימוק שכידוע חיילות ניזוקות בשברי מאמץ, בכושר ללדת ובעוד בעיות בריאותיות אינו הנימוק העיקרי. אלא שהערבוב הזה מטמא את צבאנו.

ש: אבל מה נעשה אם כך המציאות? גורם בכיר בצה"ל אמר שמי שיסרב לשרת ביחידה מעורבת, לא יוכל להיות קצין...

ת: אז לא יהיה קצין. אין חובה להיות קצין. יש חובה להיות חייל. כמובן מצוה להיות קצין, אך אין עושים מצוה על ידי עבירות.

ש: אז לא יהיו קצינים דתיים?

ת: לא יהיו. לא להתייאש. בסוף יחזרו בתשובה מן השטות הזאת, ושוב יהיו קצינים דתיים.

ש: בעצם, אם הצבא מעורב, אולי לא נלך לצבא בכלל?

ת: חס וחלילה! זה פיקוח נפש של האומה, של הארץ ושל קידוש השם. ובכלל לא נפרדים מן האומה. עיין בספר אורות של מרן הרב קוק אורות התחיה כ-כא. וכמובן, לא לשרת ביחידה מעורבת.

ש: ואם חייל מקבל פקודה לשרת עם אשה?

ת: אז להודיע בצורה סופית שזה לא בא בחשבון. אין! זה כאילו יצוו עליו לאכול חזיר.

ש: שירות משותף חמור כמו חזיר?!

ת: יותר חמור. כי אכילת חזיר אינה ביהרג ועל יעבור אבל קרבת גבר ואשה היא כן ביהרג ואל יעבור, עיין סיפור בסוף פרק בן סורר ומורה במסכת סנהדרין.

ש: ואם ישימו אותו בכלא?

ת: אני לא מאמין שהטמטום יגיע עד כדי כך. אבל אם בכל זאת זה יקרה, אז על זה נאמר: יכלא ואל יעבור.

אגב שכחתי לומר שיש מנמקים את הצורך בשילוב נשים ליחידות לוחמות, בגלל קיצור שירות החיילים. ולמה לקצר לחיילים? כדי שיהיה שוויון בין גברים ונשים! זו בכלל לא החלטה מקצועית צבאית, אלא פוליטית אידיאולוגית.

ש: החלטה חלמאית...

ת: יותר חמור. אנו יודעים שבפוליטיקה יש קומבינות ומניפולציות - עד אשר יבוא משיח צדקננו, - אבל בצה"ל הכל חייב להיות אמיתי. הכל חייב להיות בנוי על אחוות לוחמים ולא על רמאות לוחמים.

ש: יש אומרים: אולי נחכה למשיח?

ת: הם לא מבינים מה זה משיח. משיח הוא הנהגה מאוחדת של כל האומה. עם אחד, מדינה אחת, צבא אחד! אבל אם בצה"ל מנצלים עמדות כח בשביל "חינוך מחדש" כדי לשנות אופיים של אנשים, טבעם של אנשים, זהותם של אנשים, טיבם של אנשים - זו שחיתות. זה הפך המשיח. צה"ל זה כדי להילחם, ולא כדי לכפות "חינוך מחדש", ולהתערב בסוגיות ערכיות מוסריות רוחניות.

ש: אבל יש רבנים שהם בעד גיוס בנות לצבא?

ת: קודם כל, הם מיעוט קטן, מה שנקרא דעת יחיד, שאינה קובעת. שנית, דע לך, שגם הם מרוגזים, וטוענים שצה"ל רימה אותם, הבטיח להם תנאים של צניעות עבור בנות ולא קיימו, רימה אותם.

ש: אם גם הם מיואשים...

ת: לא. לא. לעולם אין להתיאש. הכל יסתדר. עברנו דברים קשים יותר והתגברנו. גם פעם נתגבר. יש בעם ישראל ובכל אדם מישראל, נשמה פנינית טהורה. אורה יבקע. סבלנות. הכל יסתדר. כולם יחזרו בתשובה, בתשובה מאהבה.

[ראיין: הרב מרדכי ציון]