הקבינט החליט על החזרת גופות מחבלים. משפחת שאול: "אורון הפך למטרד"

הקבינט אישר בסוף השבוע את החזרתם של שבע גופות מחבלים. משפחתו של החייל הנעדר אורון שאול , זועמת על ההחלטה ואומרת: "על החזרת חייל גולני, ועדת השרים לא מעלה בדעתה אפילו להתכנס במשך חמישה חודשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/12/16 19:37 י בכסלו התשעז

הקבינט החליט על החזרת גופות מחבלים. משפחת שאול: "אורון הפך למטרד"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בקבינט החליטו על השבת 7 גופות מחבלים למשפחותיהם בתנאי שהלוויותיהם לא יהפכו למפגני תמיכה בטרור והסתה נגד ישראל. משפחתו של החלל הנעדר, אורון שאול הי"ד, זועמים על ההחלטה.

משפחתו של שאול הגישה לפני חודש עתירה לבג"ץ כנגד ממשלת ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו, על מנת לקדם את החזרת הבן שנחטף במבצע 'צוק איתן'. בעתירה, פנתה המשפחה בבקשה להוציא צו על תנאי שיורה לממשלת ישראל לבצע כנדרש בחוק את החלטת הקבינט המדיני-בטחוני להקמת צוות שרים שיטפל באופן רציף בנושא השבויים והנעדרים.

בעקבות העתירה, החליט הקבינט המדיני-בטחוני, "להקים צוות שרים מתוך חברי הקבינט שידון ויטפל באופן רציף בנושא השבויים והנעדרים ויעסוק בייצור מנופים על החמאס לקידום שחרורם".

משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה מסרה בתגובה להחלטת הקבינט לשחרר את גופות המחבלים: "כשמדובר בהחזרת גופות מחבלים חברי הקבינט מתייצבים לדיון אבל כשמדובר בהחזרת חייל גולני שנשלח למלחמה שנמשכה 50 ימים, ועדת השרים לא מעלה בדעתה אפילו להתכנס במשך חמישה חודשים. צר לנו שהמדינה בוחרת להעניק מחוות לפלסטינים על ידי השבת גופות מחבלים למשפחותיהם מבלי לפעול להחזרת אורון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן