נשות פורום הבית היהודי על עוה"ד של הריסון: "אכזריות וחוסר הגינות מקצועית"

עוה"ד של הרב דוד הריסון החשוד באונס תלמידתו, יהודה שושן, האשים את המתלוננת בהמצאת האונס על מנת "לתרץ את התנהלותה המינית". נשות הבית היהודי קראו לציבור למחות על הסגנון וקוראות לו לחזור מדבריו:"גסות רוח"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/12/16 17:19 ח בכסלו התשעז

נשות פורום הבית היהודי על עוה"ד של הריסון: "אכזריות וחוסר הגינות מקצועית"
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

"פורום הנשים של הבית היהודי מוחה, וקורא לציבור למחות, כנגד קו ההגנה המחריד שנקט הבוקר עורך דינו של הרב החשוד באונס תלמידתו בת ה-14" כך נכתב בהודעה שהוציא בדקות האחרונות פורום הנשים של מפלגת הבית היהודי.

"עורך הדין יהודה שושן טוען כי החשוד והוא מצאו את הסיבה לתלונה המאוחרת: הנערה חיפשה לתרץ את התנהלותה המינית, שכן 'ידוע שכשנשים דתיות מתחתנות בגיל צעיר אך איבדו את בתוליהן קודם לכן, הן מוצאות דרך לתרץ את הדבר'".

"במציאות בה נשים חוששות ונמנעות מלהגיש תלונה במשטרה על תקיפות מיניות, האמירה של עורך הדין, היא שערורייתית ומכפישה את כל נפגעות האונס והתקיפה המינית באשר הן" מדגישות נשות הפורום. "אנו מוחות על האכזריות וחוסר ההגינות המקצועית, כמו גם גסות הרוח העולה מדבריו של שושן וקוראות לו לחזור בו מדבריו לאלתר. כמו כן, מחזקות את ידי כל נפגעות התקיפה המינית באשר הן וקוראות להן להתלונן ללא חשש".

(צילום: צילום מסך)

הבוקר פורסם כי הרב דוד הריסון חשוד בביצוע אונס בתלמידה שלו בעת שלימד באולפנה בירושלים לפני כשש שנים. התלמידה, כיום צעירה בתחילת שנות העשרים לחייה, הגיעה לפני מספר ימים לתחנת המשטרה 'שפט' בירושלים והגישה תלונה נגד הריסון. על פי התלונה, נהג הריסון לבצע בה עבירות מין קשות בהן מעשי אינוס. מיד לאחר הגשת התלונה המשטרה פתחה בחקירה מאומצת במסגרתה נגבו עדויות מבני משפחתה וגורמים באולפנה.

עורך הדין שלו, יהודה שושן, טען שיתכן והמניע לתלונת הצעירה, הוא העודה שהיא מתחתנת כשהיא אינה בתולה, "ידוע לנו שכאשר נשים דתיות מתחתנות בגיל כל כך צעיר ואיבדו את בתוליהן, הן מוצאות דרך לתרץ את הדבר: אם יאמרו שקיימו יחסי מין עובר לנישואיהן במגזר הדתי יחשבו פסולות ולכן יש אפשרות לא מבוטלת שדווקא בסמוך לנישואיה עלתה טענה זו. המשיב ואני לא מצליחים למצוא שום מניע מניח את הדעת מדוע אישה כזו מתלוננת כעבור זמן כה רב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן