קצובר מאשים: ולרשטיין וזמביש עבדו שעות נוספות להחלשת תושבי עמונה

בני קצובר, מראשי גוש אמונים לא אוהב את חוק ההסדרה ויותר מזה לא אוהב את התנהלות חבריו להנהגה: "פנחס וולרשטיין וזאב חבר שכחו שהמאבק הוא ערכי ועקרוני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/16 10:03 ו בכסלו התשעז

קצובר מאשים: ולרשטיין וזמביש עבדו שעות נוספות להחלשת תושבי עמונה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביקורת נוקבת על חוק ההסדרה חדש בתוך הנהגת השטח של הימין. בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי שומרון ומותיקי ההתיישבות, טוען שליו"ר מועצת יש"ע לשעבר, פנחס ולרשטיין ולמזכ"ל אמנה, זאב חבר (זמביש), יש חלק לא מבוטל בהחלשת עמונה. כך הוא אמר הבוקר בראיון לשרה ב"ק ב'גלי ישראל'.

בפתח דבריו אמר קצובר כי זה "מצער מאוד שאין התגייסות של ראשי המחנה לימין עמונה, להיפך ראינו לא מעט גורמים שעבדו שעות נוספות בשביל להחליש את תושבי עמונה ולנמק להם למה זה מקלקל ולא אפשרי וכדומה". בתחילה סירב לנקוב בשמות אך בהמשך הסכים לומר כי מדובר במי שהוא מכנה כחברו הטוב "פנחס וולרשטיין וזאב חבר ועוד כמה ששכחו את ניסיון העבר, שהתפקיד שלנו הוא מאבק ערכי ועקרוני ככל הניתן וודאי לא לתת יד לעוולות ולסילופים, שמשום מה הם מתעלמים מהם והם עושים רק הערכה פרגמטית".

לטענתו, "הם תורמים לכך שנכיר בריבונות הירדנית שכל העולם בזמנו לא הכיר בה כי לכאורה מה זה שייך לעניין? ירדן עשתה מעשה ריבוני שאף אחד לא הכיר בו וכולם קופצים לדום ומתיישרים לפי זה".

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קצובר ביקש להזכיר לכולם שמדינת ישראל מתמודדת מול אויב, "אנחנו שכחנו שיש לנו עסק עם אויבים ויפי הנפש שלנו מדברים על גזל וקרקעות, כאשר בזמן מלחמת ששת הימים בבעלות הציבור המכונה הפלסטיני היה לשיטתם עם הזיופים כמילון וחצי דונם, מתוך 6 מיליון דונם שיש בכל יהודה ושומרון. כיום זה כבר מעל 3 מיליון בבעלות פרטית ואיך שטח צומח כך? הרוב המכריע זה על ידי שקרים, זיופים, השתלטויות ומימון אירופי וסעודי וזה נמשך עד היום, כשאבירי החוק למיניהם כמו בג"ץ ומשרד המשפטים נאלמים דום".

בהמשך הוא טען שהמאבק היומיומי מטשטש את העולם הערכי, "אני מאמין שזמביש עשה הערכת מצב. אחת הבעיות של אנשים שעוסקים בשגרת ביצוע, והוא אחד המעולים בזה, זה שהחשבונות המעשיים יותר ויותר משתלטים על האישיות שלהם ופחות ופחות רואים את הצד הערכי והעקרוני".

לסיום קצובר הצר על כך שלא צומחת הנהגה צעירה וחזקה שתחליף את הדור הקודם ותחזק מימין את ידי הנציגים הפוליטיים, "אם אנשי עמונה ימשיכו במאבק שלהם ויצטרפו אליהם אנשי שטח מלמטה, אז מאבק גדול עשוי להשפיע גם על הפוליטיקאים. כוחות צעירים צריכים לקום ולקחת את המושכות לידיים. העניין יצמח רק מלמטה".