מטה המאבק של עמונה: בנט ויתר, אנחנו לא

במטה המאבק של עמונה לא מבזבזים זמן וכבר מארגנים הפגנה מול ביתו של בנט. בסמס שנשללח בתפוצה רחבה נכתב:"אין כל חדש בימין: סוגרים דילים, מוכרים את המתיישבים - ועוד מנסים להציג זאת כהישג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/16 19:18 ד בכסלו התשעז

מטה המאבק של עמונה: בנט ויתר, אנחנו לא
מטה המאבק, עמונה, צילום: מטה המאבק, עמונה

מטה המאבק של עמונה מזדרז להוציא סמס המוני לאלפי אנשי ובו הם מוחים על העסקה שהתגבשה בשעות האחרונות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, לפיה עמונה לא תיכלל בחוק ההסדרה.

בהודעה נכתב: "בנט ויתר על עמונה. אנחנו לא! בואו להפגין איתנו! אין כל חדש בימין: סוגרים דילים, מוכרים את המתיישבים - ועוד מנסים להציג זאת כהישג. אז בואו נוכיח שנשאר ציבור שעוד אכפת לו! רק כח ציבורי משמעותי יבהיר לבנט שהעסקה המבישה הזו לא תעבור. מפגינים הערב - בשעה 20:00 מול ביתו של בנט: רח' ציפמן 18, רעננה. לא מחריבים ישוב יהודי. נקודה.

על פי הפרסומים האחרונים הסיכום בין נתניהו לבנט יכלול: חוק ההסדרה ככל הנראה יעבור השבוע ביום רביעי בקריאה ראשונה ללא סעיף 7 הנוגע לרטרואקטיביות של החוק, כלומר הוא לא יהווה גלגל הצלה ליישוב עמונה. עמונה תועתק לאדמות צמודות ליישוב הנוכחי, הנמצאות על אותו ההר, במסגרת מתווה נכסי נפקדים.

בנוסף, פינוי עמונה יידחה בחודש. נתניהו בישיבת סיעת הליכוד היום, כי יבקש מבג"ץ דחייה פעם נוספת, של 30 יום, במועד הפינוי, לשם הכנת מבנים חלופיים לתושבי עמונה שימוקמו בקרקעות נכסי נפקדים הסמוכות למקום היישוב הנוכחי.

ההסכמים שגובשו בין נתניהו לבנט דורשים את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במידה ומנדלבליט לא יאשר את הדברים צפוי להתרחש משבר קואליציוני חריף.

מטה המאבק על עמונה מסר בתגובה כי "הציבור אינו טיפש: לא ניתן להכנע לתכתיבי השמאל הקיצוני, להחריב ישוב פורח, לגרש מאתיים ילדים מביתם, ועוד לקרוא לזה 'חבילת הטבות להתישבות'".

"מנהיגות אמיתית נבחנת ברגע האמת. עבור מאות אלפי נאמני ארץ ישראל עמונה היא המבחן וסמל המאבק.
מי שיוותר על עמונה סופו שיוותר גם על עפרה, נתיב האבות ועתיד ההתיישבות כולה. מי שנבהל מאיומי סרק פוליטיים לא יוכל לעמוד גם במבחנים האמיתיים. אנו חוזרים ומבהירים: החרבת עמונה לא תעבור בשקט. כל האחראים לכך לא ינקו. אנחנו נהיה כאן באלפינו להגן על בתינו ולמחות על אזלת היד של הפוליטיקאים".

"עמונה היא הוו שעליו תלוי תהליך חוק ההסדרה. נשבר הוו - קרס התהליך" מדגישים במטה.