הממשלה תבקש דחייה של 30 יום בפינוי עמונה

ינסה שוב: ראש הממשלה נתניהו טען בישיבת סיעה כי חוק ההסדרה לא יהווה גלגל הצלה לעמונה וכי יש להכשיר מבנים חלופיים ליישוב בקרקעות נכסי נפקדים. הודיע כי יפנה לבית המשפט העליון ויבקש דחייה כדי להכשיר מבנים חלופיים לתושבים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/12/16 15:05 ד בכסלו התשעז

הממשלה תבקש דחייה של 30 יום בפינוי עמונה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לפני כשלושה שבועות קבע בג"ץ כי מועד פינוי עמונה יישאר ב-25 לדצמבר, כפי שנקבע לפני כשנתיים בפסק הדין בבג"ץ עמונה. שופטי בג"ץ טענו כי למדינה ניתן את הזמן הדרוש על מנת להיערך לפינוי ועל מנת למצוא חלופות לתושבים.

הבוקר הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת סיעת הליכוד, כי יבקש מבג"ץ דחייה פעם נוספת, של 30 יום, במועד הפינוי. על פי הפרסום באתר "הארץ", נתניהו יבקש את הדחייה לשם הכנת מבנים חלופיים לתושבי עמונה שימוקמו בקרקעות נכסי נפקדים הסמוכות למקום היישוב הנוכחי.

נתניהו אמר כי לא ניתן לחוקק את חוק ההסדרה במליאת הכנסת באופן כזה שהוא יהווה פתרון גם עבור עמונה. מחר תתקיים הצבעה בקריאה ראשונה על החוק במליאת הכנסת.

בהחלטת השופטים מהחודש שעבר, בנוגע לאי דחיית מועד הפינוי, נכתב כי "במקרה שלפנינו, כבמקרים אחרים בעבר, התבקשנו 'בדקה התשעים' להאריך מועד לפינוי שנקבע בפק דין. עינינו הרואות, כי כל פרק זמן שניתן ארוך ככל שיהיה, אינו מספיק. עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק-דין ייהפכו להמלצה. בקשת המדינה - הנסמכת בעיקרה על שיקולים שכבר 'שוקללו' בפסק הדין המקורי מהווה למעשה נסיון לשנות את האישונים שנקבעו בו. זאת לא ניתן לקבל. עם זאת, אסור להתעלם גם מההשלכות שעלולות להיות להימנעות מביצוע פסק הדין בנסיבות כאלה. המסר הטמון בכך הוא שניתן למנוע ביצועם של פסקי דין בשל חשש של המדינה מפני איומים ואלימות, מסר שעימו אין להשלים במדינת חוק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן