בלי לדעת אנגלית, אבל עם לב פתוח: מרים פרץ חזרה מסבב שיחות עם יהודים בקנדה

אין כמעט ישראלי שאינו מכיר את סיפורה של מרים פרץ. פרץ חזרה לאחרונה מסבב הרצאות בקנדה, בו חשפה את סיפור נפילתם של שניים מבניה בפני הקהילות היהודיות בעולם. וגם: הכתבה על פרץ שנתניהו המליץ לראות

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/16 14:03 ד בכסלו התשעז

בלי לדעת אנגלית, אבל עם לב פתוח: מרים פרץ חזרה מסבב שיחות עם יהודים בקנדה
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השם מרים פרץ, ידוע ומוכר כמעט לכל אזרח במדינת ישראל. גם סיפור נפילתם של בניה, אוריאל ואלירז הי"ד, סופר בכמעט כל פורום אפשרי. לאחרונה תורגם ספרה של פרץ לאנגלית ומרים עצמה חזרה מסבב הרצאות בקנדה, כך שאת סיפור חייה ידעו מעתה מיליוני יהודים ברחבי העולם.

פרץ החלה להעניק הרצאות בקהילות שונות בחו"ל. לאחרונה, היא שבה ממסע בקהילות היהודיות בטורונטו שבקנדה, ביוזמת ארגון OU ישראל. מטרת המפגש בינה לבין הקהילות היהודיות נועד כדי לחבר את הקהילות בארה"ב ובקנדה לארץ ישראל, למדינת ישראל ולצה"ל ולעודד עלייה.

מרים שמעידה על עצמה כאחת שהשפה האנגלית אינה שגורה בפיה, הצליחה לרגש את אנשי הקהילות היהודיות בקנדה עם סיפור חייה המרתק. "אמנם אינני יודעת לדבר אנגלית טובה, אך כאשר הלבבות פתוחים, מצליחים לדבר גם ללא מילים".

(צילום: עמוס בן גרשום. לעמ)

בשנת 1998 נהרג בנה הבכור של מרים, אוריאל פרץ הי"ד, בהתקלות עם מחבלים בלבנון. 12 שנים לאחר מכן, סמוך לחג הפסח, איבדה פרץ בן נוסף, רס"ן אלירז פרץ הי"ד שנהרג בהתפוצצות רימון שנשא על גופו במהלך היתקלות עם מחבלים. איסר וקסלר, מהנדס בתעשייה הצבאית, החליט בעקבות מותו לפתח רימון משוכלל שימנע אסונות כאלה. בצה"ל הוחלפו כל הרימונים הישנים ברימונים החדשים שמכונים 'רימוני אלירז'.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התרגש מכתבת הערוץ הראשון, שהפגישה בין פרץ למהנדס וכתב בדף הפייסבוק שלו, "מרים פרץ, אם החיילים, היא אישה כל כך מיוחדת ומעוררת השראה. הכתבה הזו ריגשה אותי במיוחד. מוזמנים לצפות, שבת שלום!"

[embed]

]

מנכ"ל ארגון OU, הרב אבי ברמן, ששהה עם פרץ בסבב ההרצאות אמר כי "מרים מאד מחוברת לכל העשייה של OU ישראל, בפעילות עם נוער בסיכון, חיילים וכן עם עולים מארצות דוברות אנגלית, ואנחנו משתדלים להפגיש אותה עם כמה שיותר יהודים שבאים מארה"ב לארץ, כדי להראות להם את כוחה של מסירות הנפש ולעודד אותם לעלות לארץ".

ברמן מציין את העוצמות של פרץ, "למרות שיש לה אנגלית לא מושלמת, המוני אנשים מגיעים להרצאות ויושבים מרותקים, מזילים דמעות, יוצאים עם כח ותעצומות וכמובן קונים את הספר בתרגום לאנגלית".