ראש אכ"א על הדר גולדין ואורון שאול: לא רואה פריצת דרך

האלוף טופולנסקי התייחס אתמול לסוגיית החיילים הנעדרים מ'צוק איתן'. בכנס לציון 30 שנה לנפילתו של רון ארד בשבי במכון הישראלי לדמוקרטיה אמר ראש אכ"א כי עברו "מעל לשנתיים ולא הצלחנו לעשות את זה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/16 14:04 כט בחשון התשעז

ראש אכ"א על הדר גולדין ואורון שאול: לא רואה פריצת דרך
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

לפני מספר חודשים החליטו בצה"ל להגדיר את מעמדם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, שנפלו במבצע 'צוק איתן', כחללים במעמד שבויים ונעדרים. ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי התייחס אתמול למאמצי החזרת גופותיהם ואמר שעל אף המאמצים הוא לא צופה לבשורות חדשות בקרוב.

(צילום: פלאש 90)



אתמול נערך במכון הישראלי לדמוקרטיה, כנס לציון 30 שנה לנפילתו בשבי של הנווט רון ארד. אחד הדוברים היה האלוף טופולנסקי שאמר שהחזרת גופות החיילים לא נראה לפי שעה באופק "יש לנו סטגנציה באירוע הזה, ואני מקווה שזה יקרה במהרה בימינו - אבל עד עתה, מעל לשנתיים - ולא הצלחנו לעשות את זה. ואני לא רואה כרגע את פריצת הדרך".

לדבריו, הנושא עומד בראש סדר העדיפויות של צה"ל והמדינה, "רגישותה של החברה הישראלית בנוגע לחיי אדם היא אחת מהעוצמות של מדינת ישראל. היא מביאה למחויבות, והיא מאפשרת לגיטימציה לשלוח לכל מקום - מתוך ידיעה שאחרי זה נעשה הרבה מאוד, אני לא רוצה להגיד הכל, כי זו הכללה, אבל קרוב להכל, לדאוג להם ולמשפחותיהם. לכן הרגישות הזו, שנהוג לראות אותה כנקודת תורפה וחולשה, אני חושב שזו נקודת עוצמה אדירה".

(צילום: פלאש 90. יונתן סינדל)

האלוף טופולנסקי התייחס גם לאזרחים המוחזקים בעזה, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו גנימה, וציין כי "יש הבדל בין חיילים שנשלחו מטעם המדינה למשימה שהם נשלחו אליה, לבין אזרחים שהגיעו בעבר, וגם עכשיו, למקומות כאלה ואחרים. למדינה יש מחויבות כלפי כולם - אבל שונה".