"ידיעות אחרונות" זומנו לדיון בבית הדין לאתיקה על כותרת שקרית על הרב קרים

בית הדין לאתיקה זימן את "ידיעות אחרונות" לדיון לאחר שבכתבה אודות הרב אל"מ אייל קרים צוטטו דברים שלא נאמרו על ידו

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/11/16 10:00 כו בחשון התשעז

"ידיעות אחרונות" זומנו לדיון בבית הדין לאתיקה על כותרת שקרית על הרב קרים
Diana Hananshvili/Ministery of Defense, צילום: Diana Hananshvili/Ministery of Defense

בית הדין של מועצת העיתונות זימן את עיתון "ידיעות אחרונות" לדיון בשל פרסום מוטעה, לטענת המועצה, בעניין הרב אל"מ אייל קרים, שהיה אמור להיכנס לתפקידו כרבצ"ר החדש בשבוע שעבר. על פי הפרסום השבת ב"מקור ראשון", בכתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" הובאו ציטוטים של הרב קרים שלא נאמרו על ידו, הנוגעים לאונס גויות בשעת מלחמה.

מועצת העיתונות זימנה בשבוע שעבר את עורכי "ידיעות אחרונות" לבירור בבית הדין לאתיקה של המועצה בטענה כי עורכי העיתון חיברו בין פוסט ביקורתי בפייסבוק על דבריו של הרב ובין תשובה שנתן הרב לשאלה הלכתית באתר "כיפה", כלומר ציטוטיו של הרב קרים בכתבה הם בחלקם ציטוט שנלקח מאדם אחר ברשת החברתית פייסבוק.

בשבוע שעבר התקבלה החלטת בג"ץ בנוגע לעיכוב המינוי של הרב, גם אם באופן זמני. החלטת בג"ץ היא תוצר של עתירה שהגישה תנועת מר"צ, בראשות ח"כ זהבה גלאון, בה נכתב כי הרב קרים אינו ראוי לתפקיד משום שעמדותיו בנושאים מסויימים מבטאות "הומופוביה ושנאת זרים".

שופטי בג"ץ הוציאו צו ביניים המונע את מינויו של הרב קרים. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, דנה בעתירה יחד עם השופטים סלים ג'ובראן וניל הנדל. מאז התגייסו מאות רבנים ואנשי ציבור להגנתו של הרב קרים ונמתחה ביקורת רבה על התערבותו של בג"ץ במינויים בצה"ל.