סכין וכתובות גרפיטי בכניסה לבית כנסת רפורמי

בכניסה לבית הכנסת הרפורמי ברעננה, התגלו כתובות גרפיטי וסכין לצד מעטפות הנושאות את שמותיהם של בכירים בזרם הרפורמי. רבני צהר: "אסור שמחלוקת יגלשו לסממן כלשהו של אלימות הן מילולית והן פיזית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/11/16 10:13 כג בחשון התשעז

סכין וכתובות גרפיטי בכניסה לבית כנסת רפורמי
צילום התנועה הרפורמית, צילום: צילום התנועה הרפורמית

מחלוקת מסוכנת? הבוקר (ה') בכניסה לבית הכנסת הרפורמי ברעננה, רוססו כתובות גרפיטי והונח סכין לצד מעטפות עליהן נרשמו שמותם של דמויות מוכרות בהתנועה הרפורמית.

על קירות בית הכנסת רוססו כתובות כמו: "רמב"ם הלכות רוצח" ולצד הסכין הונחו שלוש מעטפות עליהן נרשמו שמותיהם גלעדקריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל וריק ג'ייקובס, נשיא התנועה הרפורמית בצפון אמריקה.


בארגון רבני צהר גינו את האת האירוע ואמרו: "בינינו ובין הרפורמים ישנה מחלוקת עצומה ביחס למהות היהדות ולזהותה היהודית של המדינה. אולם באופן חד משמעי וללא כל מצמוץ - אסור בשום אופן שמחלוקת זו תגלוש לסממן כלשהו של אלימות הן מילולית והן פיזית. אנחנו מגנים באופן מוחלט את מה שנעשה במרכז הרפורמי היום ברעננה, ושותפים בקריאה לרשויות החוק לפעול כדי לעצור באופן מיידי כל התדרדרות לכיוון האלימות, ולא להמעיט בחומרת אלימות מילולית או סימבולית".

(צילום: התנועה הרפורמית)

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, ששמה הופיע על אחד המעטפות אמרה כי "הסכין היא תוצאה ישירה של הרוחות הרעות שנושבות נגד יישום מתווה הכותל מצד ראשי המפלגות החרדיות ורבנים חרדים, שעושים הכל נגד כל מי ששונה מהם. האיום ברצח נועד להפחיד ולעצור אותנו. אבל רוחנו לא תישבר. נמשיך להגן על נשות ישראל מרוחות השנאה והאפלייה המשתוללות בחוץ".

(צילום: התנועה הרפורמית)

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, הגיב להשחתת המרכז הרפורמי: "כהורים, כמחנכים וכבני אדם עלינו לגנות ולעקור מעשים כגון אלו שנחשפנו אליהם הבוקר ברעננה. ברחבי העולם, ובישראל, חיים יהודים בעלי תפיסות עולם שונות. יש מחלוקות עמוקות על עניינים מהותיים - כולל על אורח החיים היהודי. לעתים יש תהום עמוקה בין דעתו של אחד לדעתו של האחר. אך אסור לאפשר למחלוקות להידרדר לשיח פוגעני ומסית שיכול להוביל גם לפגיעה פיזית באדם אחר בגלל דעותיו ואמונתו."

ח"כ עליזה לביא מיש עתיד התייחסה גם היא לנעשה בבית הכנסת הרפורמי ואמרה כי "ההשחתה הבוקר היא תמרור אזהרה ענק המוצב בפנינו. בלתי מתקבל על הדעת שדווקא מדינת ישראל תהפוך מקום בו יהודים הופכים קורבן לדברי הסתה אלימים בגלל מנהגיהם ואורחות חייהם.

ארגון רבני ורבניות בית הלל הגיבו לכתובת הנאצה והסכין שהתגלו הבוקר במרכז הרפורמי ברעננה: "ארגון רבני ורבניות בית הלל מגנה בתוקף את מעשי השנאה והאיומים באלימות שהופנו כלפי המרכז ליהדות ישראלית רפורמית ברעננה. ההבדלים בהשקפות העולם בינינו, כארגון רבני אורתודוקסי, לבין אחינו חברי התנועה הרפורמית, רבים ועמוקים. על אף זאת , אנחנו מתנגדים בחריפות לאלימות מכל סוג.

מעשים אלה נוגדים את יסודותיה של התורה ש"דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". הם אינם מוסיפים ליראת שמיים והם גורמים לחילול ה' גדול. מתוך תפיסה של "יחד שבטי ישראל" אנו קוראים לאחדות וכבוד הדדי בין כל חלקי עם ישראל - דתיים, חילונים ובין כל הזרמים והקבוצות."

בכנסת ישראל ובממשלת ישראל יושבים כיום כמה חברים, שוודאי לא שמחים ולא היו רוצים לראות מעשים כאלו, אך לדברים איומים שאמרו בחודשים האחרונים יש בכדי לתדלק את אווירת השנאה והאלימות הזו. אני מצפה שאיש מהם לא יעבור על כך לסדר היום. המתקפה הזו היא על כולנו ועל כל מה שאנו מאמינים בו. היא עושה לנו נזק ענק כחברה, ונזק שלא ניתן לתאר בעולם. אני קוראת מכאן לראש הממשלה לגנות בצורה תקיפה וברורה את ההסתה הזו, ולרשויות החוק לעשות כל שביכולתם להביא לדין את הפושעים. הכתובת מרוחה בענק על הקיר, לא נוכל לומר אח"כ שלא ראינו ולא ידענו"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן