ח"כ יהודה גליק התפלל בשער הר הבית

כאות מחאה על סירובו של ראש הממשלה לאפשר עליית שרים וחברי כנסת להר הבית הגיע ח"כ גליק לשער הכניסה למקום והתפלל. ח"כ גליק הציע לח"כים הערבים להצטרף לעתירה שמתכוון להגיש- וסורב

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 24/11/16 08:33 כג בחשון התשעז

ח"כ יהודה גליק התפלל בשער הר הבית
תנועת "חוזרים להר", צילום: תנועת "חוזרים להר"

לאחר שהודיע כי יגיש בג"ץ נגד החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ יהודה גליק התפלל בשער הר הבית.

ח"כ גליק אמר אתמול כי יעתור לבג"צ בעקבות החלטתו של נתניהו, שלא לאשר לחברי כנסת לעלות להר הבית למרות המלצת המשטרה המאפשרת זאת בתנאים מגבילים. בנוסף, כאות מחאה על החלטת נתניהו התפלל גליק בשערי הר הבית.

בראיון לתוכנית עצם הענין ברדיו גלי ישראל סיפר גליק כי הציע לח"כים הערבים להצטרף לעתירה והם סרבו בטענה שהם כופרים בעובדה שהר הבית שייך ליהודים. לדבריו, הם שוקלים להגיש עתירה בנפרד.

"לאחר שנה של שקט בהר הבית ולאור המלצת משטרת ישראל לא נותרה שום סיבה הגיונית לאסור על חברי הכנסת לעלות להר הבית. לא נותרה בידי ברירה אלא לעתור לבג"צ נגד ההחלטה" אמר ח"כ גליק.

השבוע האחרון היה טעון במיוחד עבור היהודים העולים להר, שמונה יהודים נעצרו השבוע בגין תפילות במקום והמשטרה דרשה מבית המשפט להרחיק את אחת המבקרות בהר למשך חצי שנה. הערב תתקיים הפגנה בשער יפו, למען העלייה להר הבית וכמחאה על הרחקת מתפללים יהודים מההר. את ההפגנה מארגנת תנועת "חוזרים להר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן