150 רבנים צבאיים במיל' במכתב תמיכה ברב אייל קרים

אנשי הרבנות הצבאית מתייצבים לצידו של הרבצ"ר הבא: "הרב קרים הינו תלמיד חכם בעל מאור פנים ומידות טובות שהוכיח במשך שנים רבות את מסירות הנפש שלו, הן בשדה הקרב והן בדאגה לכל חייל וחיילת בצה"ל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 23/11/16 17:00 כב בחשון התשעז

150 רבנים צבאיים במיל' במכתב תמיכה ברב אייל קרים
Diana Hananshvili/Ministery of Defense, צילום: Diana Hananshvili/Ministery of Defense

כ-150 חברי פורום רבנים צבאיים במיל' הוציאו היום מכתב תמיכה ברב אל"מ אייל קרים, שאמור היה להיכנס היום לתפקידו כרב הצבאי הראשי.

"אנו, כמאה וחמישים רבנים צבאיים במילואים, אנשי הרבנות הצבאית במילואים, מביעים בזאת את תמיכתנו ברב הראשי לצה"ל הנכנס הרב אייל קרים. הרב קרים הינו תלמיד חכם בעל מאור פנים ומידות טובות שהוכיח במשך שנים רבות את מסירות הנפש שלו, הן בשדה הקרב והן בדאגה לכל חייל וחיילת בצה"ל" כתבו חברי הפורום.

"כזכור, הרמטכ"ל עם שאר פורום מטכ"ל סמכו ידיהם על המינוי, מתוך הכרות רבת שנים עם הרב ויכולותיו. לאור זאת, כל ערעור על החלטה זו מהוה פגיעה משמעותית ברב קרים, ברבנות הצבאית ובצה"ל כולו והעומד בראשו".

הרבנים החתומים על המכתב הוסיפו כי "הניסיון לפסול את מינויו של הרב לתפקידו בשל עמדותיו התורניות הלגיטימיות הינו ניסיון שאחריתו מרה לכל עולם התורה במדינת ישראל ובצבא ההגנה לישראל. אנו מבהירים את עמדתינו כי מבחינתנו הרב קרים הוא המועמד המתאים ביותר בעת הזו, ואנו תובעים בתוקף את אשרור המינוי. אנו קוראים לרב אייל, העתיד לעמוד בראש חיל הרבנות הצבאית -אל תתנצל. חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת!".

ביום שני האחרון התפרסמה החלטת בג"ץ שקבעה כי יש למנוע את מינויו של הרב קרים, גם אם באופן זמני. החלטת בג"ץ היא תוצר של עתירה שהגישה תנועת מר"צ, בראשות ח"כ זהבה גלאון, בה נכתב כי הרב קרים אינו ראוי לתפקיד משום שעמדותיו בנושאים מסויימים מבטאות "הומופוביה ושנאת זרים".

שופטי בג"ץ הוציאו צו ביניים המונע את מינויו של הרב קרים. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, דנה בעתירה יחד עם השופטים סלים ג'ובראן וניל הנדל, השלושה קבעו כי הרב קרים ייאלץ להגיש תצהיר המפרט את עמדותיו בנושאים שצויינו בעתירת מר"צ. מאז יום שני התחוללה סערה תקשורתית בנושא, רבים הביעו תמיכה ברב ותמיהה על החלטת בג"ץ לערער על מינוי צבאי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן