ח"כ גליק: אעתור לבג"ץ בנוגע להר הבית

חודש לאחר המלצת המשטרה לאפשר עליית שרים וחברי כנסת להר הבית מודיע ח"כ יהודה גליק כי יעתור לבג"ץ לאור סירובו של ראש הממשלה לממש את המלצות המשטרה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 23/11/16 14:51 כב בחשון התשעז

ח"כ גליק: אעתור לבג"ץ בנוגע להר הבית
המטה המשותף של תנועות המקדש, צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש

ח"כ יהודה גליק מהליכוד הודיע היום כי יעתור לבג"צ נגד החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא לאשר לחברי כנסת לעלות להר הבית למרות המלצת המשטרה המאפשרת זאת בתנאים מגבילים.

"לאחר שנה של שקט בהר הבית ולאור המלצת משטרת ישראל לא נותרה שום סיבה הגיונית לאסור על חברי הכנסת לעלות להר הבית. לא נותרה בידי ברירה אלא לעתור לבג"צ נגד ההחלטה" אמר ח"כ גליק.

ביום שני האחרון אמר ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד כי לא יאמץ את המלצת המשטרה לאפשר עליית חברי כנסת ושרים להר הבית. "ההחלטה לא תשתנה בקרוב", אמר נתניהו "לא היתה המלצה מהמשטרה אלא הערכת מצב. כרגע כולכם מבינים שאנחנו בעיתוי רגיש" אמר נתניהו.

במליאת הכנסת באותו היום אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי אין שום מניעה מבחינת המשטרה וגורמי הביטחון לאפשר את העלייה להר "משטרת ישראל חושבת, על בסיס הערכות מקצועיות שלה, שאפשר לחדש את הביקורים" אמר השר ארדן. משטרת ישראל הודיעה לפני כחודש כי היא ממליצה לאפשר לחברי כנסת לעלות להרב הבית בתנאים מגבילים.

עליית חברי כנסת להר הבית הופסקה לאחר שהמפכ"ל, רוני אלשיך, הורה כי יש חשש שעלייתם תגרום להחרפת המתיחות במקום. על פי הודעת המשטרה לפני כחודש המפכ"ל תומך כעת במסמך המלצה שחיבר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, לפיו יש לאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית בתנאים מגבילים. במסמך מופיעים 14 תנאים לעלייתו של ח"כ להר, ביניהם הודעה מראש על ביקור במקום, שעות ביקור מוגבלות, הגעה ללא מאבטחים וללא ליווי תקשורתי, הבטחה לאי נשיאת נאומים במתחם.

מהמטה המשותף של תנועות המקדש אמרו בתגובה להחלטת נתניהו כי הם "מגנים את התנהלותו הבלתי חוקית והלא דמוקרטית של נתניהו בהר הבית. הפגיעה המתמשכת בזכויות היהודים בכלל ובתפקידם של נבחרי הציבור חייבת להיפסק מיידית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן