הפורום המשפטי: נגן על חוק ההסדרה בבג"ץ

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הודיע כי יעמיד את כלל עורכי הדין שברשותו להגנה על חוק ההסדרה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 16/11/16 12:06 טו בחשון התשעז

הפורום המשפטי: נגן על חוק ההסדרה בבג"ץ
יחצ, צילום: יחצ

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל הודיעו היום כי בעקבות עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנוגע לחוק ההסדרה גם בגרסתו המתוקנת, הפורום המשפטי יעמיד את כלל הצוות ועורכי הדין החברים בפורום על מנת להגן על החוק בבג״ץ. מנדלבליט טוען כי חוק ההסדרה אינו חוקתי ואינו מכבד את פסק הדין של בג"ץ בנוגע לפינוי עמונה.

נחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שלח היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרת המשפטים איילת שקד ולשר החינוך נפתלי בנט בו כתב כי "הפורום המשפטי למען ישראל מונה מאות עו״ד ומשפטנים מנוסים הבקיאי בדינים הרלוונטיים. נשמח להעמיד לרשות ממשלת ישראל ללא כל תמורה את מיטב עו״ד החברים בפורום בייעוץ ובייצוג עמדת הממשלה אל מול הרשות המחוקקת והרשות המבצעת. ייצוג עמדת הממשלה באופן מלא וללא הסתייגות הוא הכרחי להליך קבלת החלטות תקין ומיטבי במיוחד כאשר גורלם של עשרות אלפי אזרחי ישראל מוטל על כף המאזניים״.

אייל כתב גם כי "לאור הסתייגותו של היועמ״ש ממדיניות הממשלה להסדיר את מעמדן של האדמות השנויות במחלוקת ביו״ש באמצעות חוק ההסדרה אנו סבורים שיש לאפשר לממשלה להביע את עמדתה ללא סייג בפני בית המחוקקים או ערכאות שיפטיות ככל שהדבר יידרש".

(צילום: הפורום המשפטי למען ארץ ישראל)