בן דהן במליאה: "הקואליציה כולה תצביע בעד חוק ההסדרה"

מטה מאבק עמונה מתייחס לנסיון להעביר את חוק ההסדרה ללא הסעיף הנוגע להסדרת עמונה "כל מי שיהיה שותף ל'תרגיל המסריח' ישא באופן אישי באחריות לדורות על הרס יישוב יהודי שלם בארץ ישראל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 16/11/16 11:42 טו בחשון התשעז

בן דהן במליאה: "הקואליציה כולה תצביע בעד חוק ההסדרה"
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן אמר במליאת הכנסת לפני מספר דקות כי חוק ההסדרה יעבור היום, על אף שהוא נדחק לסופו של סדר היום של הכנסת כרגע. "אנחנו מתכוונים להעביר את חוק ההסדרה היום, הקואליציה כולה תצביע בעדו. הגיע זמן ההסדרה של ההתיישבות ביהודה ושומרון".

מטה המאבק על עמונה הוציא הודעה לפיה הוא מתנגד לכל משא ומתן בנוגע לחוק ההסדרה. זאת לאור דיווחים על משא ומתן המתרחש היום בקואליציה בנוגע לחוק ההסדרה, לפיהם החוק יעבור אך ללא הבטחה שיהווה פתרון גם להסדרת עמונה ובתנאי שסעיף 7 בחוק, הנוגע ליישוב עמונה, יוסר מהצעת החוק. ללא הסעיף הנוגע לעמונה, החוק לא צפוי לפגוע במעמד בית המשפט העליון והסיכויים ששר האוצר, משה כחלון, יצביע עבורו ויורה לחברי סיעתו לתמוך בחוק, יגברו.

"אנו מודיעים באופן ברור וחד כי כל מי שיהיה שותף ל'תרגיל המסריח' של ביטול ״סעיף עמונה״ בחוק ההסדרה ישא באופן אישי באחריות לדורות על הרס יישוב יהודי שלם בארץ ישראל, לתוצאות הקשות והבלתי נמנעות של פינוי כפוי ולעימות בין כוחות הבטחון לאלפים רבים שיגיעו למחות ולהיאבק כנגד העוול הנורא לעשרות משפחות ומאות ילדים. המחנה הלאומי, לא יקבל את הפיכת עמונה ל'שעיר לעזאזל'. לא נשכח ולא נסלח".