תושבי עמונה במסר לרה"מ: "האחריות לתושבי עמונה היא בראש ובראשונה שלך"

בכנס חירום של תושבי עמונה לרגל החלטת בג"צ לדחות את בקשת המדינה ולהורות על פינוי היישוב בעוד כחודש וחצי אמר יו"ר מאה המאבק אביחי בוארון: "לא נזוז מפה. נקים עיר אוהלים כבר בימים הקרובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/16 19:44 יג בחשון התשעז

תושבי עמונה במסר לרה"מ: "האחריות לתושבי עמונה היא בראש ובראשונה שלך"
דוברות מטה המאבק עמונה, צילום: דוברות מטה המאבק עמונה

כשמאחוריו ילדי היישוב עמונה, ולצידו רב היישוב ותושבים רבים פנה יו"ר מטה המאבק של היישוב, אביחי בוארון במסר ישיר לראש הממשלה ואמר: "אם חלילה לא תסדיר את בתי התושבים של עמונה וחיי הילדים מאחורינו, נעמוד כחומה בצורה יחד עם עוד אלפים רבים מכל רחבי הארץ שיגיעו לכאן ביום פינוי לעיר אוהלים שנקים בימים הקרובים כדי לעשות את כל מה שביכולתנו כדי ששנית עמונה לא תיפול".

בפתח דבריו אמר בוארון: "אתה המפקד העליון ואתה תכריע את גורל עמונה. שמענו אותך היום אומר שאתה קשוב למצוקות שלנו. אנחנו לא מחפשים סימפטיה והקשבה אנחנו דורשים מעשים ולא דיבורים. הדרך היחידה לדאוג לנו היא להשאיר אותנו בבית. אדוני ראש הממשלה לנו זה מאד פשוט וברור זה או צלש או טרש. אין באמצע. אין את מי להאשים ואין למי לבוא בטענות. האחריות היא בראש ובראשונה שלך ואחר כך של שרי ממשלתך".

[embed]

]

בוארון בזכיר לנתניהו כי בפגישה איתם לאחר יום הכיפורים דיבר על 'עוד הרבה עמונות שבדרך' בדרך והזכיר: "אנחנו קוראים לך ומסתכלים לך בעיניים השלם את חוק ההסדרה, הסר את חרב הגירוש והטרנספר מעמונה ומועד אלפי התושבים של העמונות שבדרך כלשונך. חוקק את חוק ההסדרה, בהקדם ויפה שעה אחת קודם".

כזכור,

בג"ץ דחה היום (שני) את בקשת המדינה לעכב בשבעה חודשים את פינוי היישוב עמונה. בכך קבעו השופטים כי הפינוי יתקיים במועדו קרי, בעוד כחודש וחצי ב-25 בדצמבר.

בהחלטת השופטים נכתב: "במקרה שלפנינו , כבמקרים אחרים בעבר, התבקשנו 'בדקה התשעים' להאריך מועד לפינוי שנקבע בפק דין. עינינו הרואות, כי כל פרק זמן שניתן ארוך ככל שיהיה, אינו מספיק. עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק-דין ייהפכו להמלצה. בקשת המדינה - הנסמכת בעיקרה על שיקולים שכבר 'שוקללו' בפסק הדין המקורי מהווה למעשה נסיון לשנות את האישונים שנקבעו בו. זאת לא ניתן לקבל. עם זאת, אסור להתעלם גם מההשלכות שעלולות להיות להימנעות מביצוע פסק הדין בנסיבות כאלה. המסר הטמון בכך הוא שניתן למנוע ביצועם של פסקי דין בשל חשש של המדינה מפני איומים ואלימות, מסר שעימו אין להשלים במדינת חוק".

תמר נזרי, ממקימי עמונה, דיברה גם היא אל ראש הממשלה ישירות ואמרה: "פעם אמרת שאתה רב החובל אתה רב החובל של הספינה שלנו אתה רב החובל של המדינה שלנו ואנחנו מאמינים בך ואנחנו צריכים אותך אנחנו צריכים שתנווט אותנו אנחנו צריכים שתעזור לנו להשאר פה להשאר פה ולהמשיך להכין לילדים שלנו ארוחות ערב ולגדל אותם ולשמוח איתם ולשבת ביישוב הזה. אנחנו הגענו לפה לפני 18 וחצי שנה היינו זוג צעיר עם תינוקת .. היא התחתנה לפני חודש וחצי וגרה עם בעלה פה בעמונה אנחנו רוצים בתור אימא אני אומרת בתוך אחת מהמאהות פה נאחנו רומים להמשיך לגדל את הילדים שלנו לחתן אותם לראות את הנכדים שלנו פה מטפסים על העצים שעוד יצמחו ובידך הדבר.. לעזור לנו להשיאר פה במקום הזה כי אנחנו לא רוצים לזסוז מפה.. לכל מקום אחר".

בסיום דבריה ביקשה נזרי: "ראש הממשלה, שמענו בזמן האחרון איך אתה יודע לעמוד איתן מול התקשורת וכל מי שמדבר סרה באנשים שחשובים לך ויקרים לך אנחנו יודעים שאתה יכול לעמוד איתן גם בשבילנו ואנחנו מחכים לעמידה האיתנה שלך כדי להשאיר אותנו פה בשביל להמשיך לגור פה. אנחנו מבקשים ממך שתתמוך בחוק ההסדרה בחוק שיכל באמת להשאיר אותנו ביישוב שלנו עם המשפחה שלנו ולהיות מנהיג שיוצר מציאות חדשה".

(צילום: מטה המאבק, עמונה)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן