בנט מתנגד לדחיית חוק ההסדרה, נתניהו ייפגש עם ראשי הקואליציה

נתניהו נפגש עם בנט ושקד במטרה למנוע את ההצבעה על חוק ההסדרה ביום ראשון הקרוב. בנט טוען כי אם עד יום ראשון לא תגיע תשובת בג"ץ בנוגע לדחיית מועד פינוי עמונה, חוק ההסדרה יעלה בועדת השרים לענייני חקיקה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/11/16 13:58 ט בחשון התשעז

בנט מתנגד לדחיית חוק ההסדרה, נתניהו ייפגש עם ראשי הקואליציה
הלל מאיר TPS, צילום: הלל מאיר TPS

תמה פגישתם של שר החינוך, נפתלי בנט ושרת המשפטים, איילת שקד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בנוגע לחוק ההסדרה. ראש הממשלה נתניהו ניסה להפעיל לחצים כבדים על השרים על מנת למנוע את העלאת חוק ההסדרה ביום ראשון הקרוב בועדת השרים לענייני חקיקה ולהמתין לתשובת בג"ץ בנושא דחיית מועד הפינוי של עמונה.

השר בנט אמר בפגישה כי במידה ולא תינתן תשובה מבג"ץ בכוונתו להעלות את החוק ביום ראשון כמתוכנן, נתניהו הודיע בתגובה כי תיקבע פגישה עם פורום ראשי סיעות הקואליציה ביום ראשון, לפני וועדת השרים, לדיון נוסף. שם ככל הנראה תוכרע ההחלטה בנוגע לחוק באופן סופי.

אמש הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא מתנגד גם לנוסח המתוקן של חוק ההסדרה וכי הצעת החוק אינה עומדת בדין הבינלאומי. על פי מנדלבליט בהצעה המתוקנת יש פגיעה בקניין פרטי של בעלי הקרקעות ועל כן הצעת החוק מנוגדת לחוק הבינלאומי. בעבר אמר מנדלבליט כי קידום חוק ההסדרה בכנסת יקשה על בג"ץ להעניק למדינה דחייה במועד פינוי עמונה.

בתחילת השבוע הודיע בנט בישיבת הסיעה של הבית היהודי כי חוק ההסדרה יעלה להצבעה בועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב. "אני מצפה מכל חברי הממשלה לתמוך במהלך. מדובר באזרחי ישראל נורמטיביים שמשרתים בצה"ל, משלמים מסים וממלאים את כל חובותיהם לחברה. מנגד - הם חשופים לאפלייה קשה בגלל מקום מגוריהם. זהו חוק הסדרה אך גם חוק נורמליזציה. אנו ממשלת ימין, לשם כך נבחרנו, ואת זאת נבצע" אמר בנט.

כמו בשבוע שעבר, ההחלטה בנוגע להעלאת חוק ההסדרה תתקבל ככל הנראה רק בבוקר יום ראשון, בישיבה של ראשי הקואליציה עם ראש הממשלה. נכון לעכשיו, נותרה החלטתו של בנט בעינה.