הרבנות הראשית מזהירה: מסטיק לא כשר בקופיקס

עדכונים בולטים מעדכוני הכשרות של הרבנות הראשית: הונאת כשרות בגומי לעיסה מותג 'קופיקס' ובחלק ממוצרי בירה קורונה. כמו כן,לקראת חנוכה, נכתבו הנחיות מפורטות ליצרני הספוגניות

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/11/16 13:41 ט בחשון התשעז

הרבנות הראשית מזהירה: מסטיק לא כשר בקופיקס
פלאש 90. יונתן סינדל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בעדכון הכשרות האחרון של הרבנות הראשית, בולטים שתי חשדות להונאות כשרות והיערכות מיוחדת בהכנת סופגניות לקראת חג החנוכה.

על פי תלונות שהגיעו מצרכנים ומבדיקה שלמשיגיחי כשרות, עולה כי ברשת "קופיקס" נמכרים סדרת מוצרי גומי לעיסה בטעמים וניל, אפרסק ומנטה במותג "קופיקס" המיוצרים על ידי ג'יאצ'ים, דליאן, סין ומיובאים על ידי קרייזי-בלון מוצרי פרסום ומשווקים על ידי אורבן קופיקס, תוך הצגתם ככשרים בהשגחת בד"צ בית יוסף, והמוצר בטעם מנטה מוצג ככשר גם באישור הרה"ר לישראל. בעדכון הכשרות נכתב כי "מוצרים אלו לא קיבלו את אישור מחלקת היבוא ושיווקם ברשתות נעשה תוך הפרת החוק. אין לקלוט מוצרים אלו במקומות המושגחים". מאגף הכשרות הארצי נמסר כי "כנגד היבואן ינקטו אמצעים כחוק".


(צילום: shutterstock)

הונאת כשרות נוספת מתייחסת לזיוף תווית כשרות בבירה 'קורונה'. בעדכון הכשרות נכתב כי נמצאו בקבוקי משקה בירה 'קורונה' המוצגים ככשרים, בהשגחת ועד הכשרות OK ובאישור הרבנות הראשית לישראל, למרות שאינם כשרים. מדובר בסדרת בקבוקים המיוצרים על סרבסריה מודלו אס.אי.דק. ווי מקסיקו ומיובאים על ידי סיגל שני סחר בע"מ או על ידי צ.ק. סחר בע"מ מרח' הכשרת היישוב 3 ראשון לציון או על ידי ווגה ישראל א. סחר בע"מ מרח' הנגר 3 מגדל העמק. מוועד הכשרות OK נמסר כי הם מעולם לא ביקרו במפעל זה ולא ניתנה על ידם כשרות למוצריו ועל כן מדובר בזיוף. כמו כן מהרבנות הראשית נמסר כי "זיוף הכשרות מופיע על גבי מדבקה המודבקת על גבי התוית המקורית".


(צילום: Shutterstock)

כחלק מהיערכות אגף הכשרות לחג החנוכה, ומכיוון שכבר כיום ניתן למצוא בדוכני המאפיות סופגניות, הוציא אגף הכשרות הארצי הנחיות מפורטות ליצרני הסופגניות. עיקר ההנחיות התייחסות לסימני ההיכר לסופגניות חלביות. על פי ההנחיות, על יצרניות הסופגניות לדאוג לכך שחלק מהממרח החלבי, יהיה גלוי על פני הסופגנייה על מנת שיהיה היכר שהסופגניות הינן חלביות ובכך לבדל אותן מהסופגניות הפרווה.

בנוסף, מצויין בעדכון הכשרות, חובה לציין בגלוי על גבי שלט שהן חלביות על מנת שלא להכשיל את הציבור. בכל מקרה קיימת חובה להפריד את הסופגניות החלביות מסופגניות הפרווה המונחות על גבי המגשים. מובהר גם שאין לאפשר הכנת סופגניות כאשר העיסה מכילה רכיבי חלב ויש לוודא כי סוג הסופגניות הנמכרות בשקיות המכירה יתאימו לציון פרווה או חלבי המסומן על גבי השקית או האריזה לפי העניין.

אגף הכשרות של הרבנות הראשית, פונה לציבור שומרי הכשרות ומבקש ממנו לוודא כי הסופגניות שהוא רוכש מגיעות ממאפיות וקונדיטוריות המחזיקות תעודות כשרות מטעם הרבנויות המקומיות, על מנת להימנע ממעשה הונאה של יצרנים הפועלים ללא השגחה והעשויים להכשיל את הציבור במאפים אשר ייתכן והם יותר זולים אך לא כשרים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן