יו"ר התאחדות הקליעה: "קלע דתי הוא קלע חובבן"

עו"ד יצחק יונסי מסביר לח"כ בן דהן מדוע שערי ענף הספורט יישארו חתומים בפני ספורטאים דתיים, מדוע ספורטאי דתי הוא בהכרח חובבן ומדוע דבריו של בן דהן הם "ניסיון לכפות את ערכי הדת על הספורט במדינת ישראל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/11/16 13:36 ט בחשון התשעז

יו"ר התאחדות הקליעה: "קלע דתי הוא קלע חובבן"
shutterstock, צילום: shutterstock

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, מגיב ליו"ר התאחדות הקליעה שאמר כי "קלע דתי הוא קלע חובבן". העיתון "שביעי" יפרסם בשבת הקרובה התכתבות חריפה בנושא בין ח"כ בן דהן לבין יו"ר התאחדות הקליעה, עו"ד יצחק יונסי.

תחילתה של הפרשה היא במכתב ששלח סגן שר הביטחון שלח ליו"ר התאחדות הקליעה בו הוא מתריע על פגיעה בספורטאים שומרי שבת. "אירועי השיא של התאחדות הקליעה מתוכננים לימי שבת, וזה עלול ליצור פגיעה של ממש בספורטאים שומרי השבת והמסורת, וליצור אפליה פסולה על רקע אמונה דתית לעומת ספורטאים אחרים", התריע בן דהן במכתב ששיגר ליונסי והזכיר לו כי "התאחדות הקליעה הינה גוף המתוקצב על ידי משרד התרבות והספורט ואשר אמור לשרת את כל האוכלוסייה. אודה לך אם תוכל למצוא את הדרך שהספורטאים שומרי המסורת לא ייפגעו ושפעילות ההתאחדות אכן תואמת את אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל".

יונסי הגיב לח"כ בן דהן, בתגובה שהשתרעה על פני חמישה עמודים מפורטים ומנומקים. יונסי הגדיר את הקלעים הדתיים כ"חובבנים", אמר כי שערי הענף יישארו סגורים בפני ספורטאים דתיים והאשים את בן דהן בכפייה דתית.

"הרבה תחרויות המתקיימות בחו"ל מתקיימות אף הן ביום השבת, כך שהקלע הדתי לא יוכל להגיע ולהוכיח את מקצועיותו בחו"ל, עובדה המגדירה אותו מלכתחילה כקלע חובבן", כתב יונסי. "מבדיקה שנערכה בקרב ספורטאים וראשי מועדונים בכל הארץ, התברר כי במידה ומועדי התחרויות יוזזו לאמצע השבוע, רובם המוחלט של הספורטאים הפעילים (מעל ל-90%) לא יוכלו להתייצב לתחרויות בימי חול בשל הפסד ימי עבודה או ימי לימודים".

"התאחדות הקליעה הייתה מאז היווסדה ידועה כגוף המקיים תחרויות ביום השבת, ולכן הקלעים הדתיים אשר הצטרפו כחברים בהתאחדות ידעו מראש כי לא יוכלו להתחרות ביום שבת", הוסיף יונסי. "לכן, כל ניסיון להפוך את הקערה על פיה ולשנות את סדרי עולמה של התאחדות הקליעה, אף תוך כדי פגיעה אנושה במקצועיות הספורט ויכולת קידום הספורט והספורטאים, הינו ניסיון לכפות את ערכי הדת על הספורט במדינת ישראל".

סגן שר הביטחון אמר ל"שביעי" בתגובה כי "אין אמת בטענתו של יונסי, שלפיה אפשר לקיים את התחרויות רק בשבת כדי לא לפגוע בימי עבודה, כי הרי אין שום מניעה להעביר לפחות חלק מהמקצים ליום שישי". הוא הבהיר כי בכוונתו לפנות לשרת הספורט מירי רגב, להמשך הטיפול בסוגיה וסיכם: "אין פה שום עניין של כפייה דתית. לא ייתכן שאזרח במדינת ישראל יורחק מהספורט רק בגלל רצונו לשמור שבת".

ח"כ הרב בן דהן כתב בעמוד הפייסבוק שלו לפני שעה קלה: "יונסי, התבלבלת! ספורטאים שומרי מסורת הם אינם חובבנים בהגדרה! חמור מאוד בעיניי שאדם שמכהן כיו"ר התאחדות הקליעה רואה כך את הדברים. הציבור בישראל לא ישתוק".