אושפיזין 2016: סיכום פרויקט "סוכה על הדרך"

785 סוכות מגבול מצרים ועד קרית שמונה, 25 אלף כניסות לאתר הפרויקט והמון תגובות אוהדות. מצוות הכנסת אורחים קוימה החג בהידור כשאנשים ומשפחות הכניסו זרים לסוכותיהם ופתחו את הלב

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/10/16 15:47 כג בתשרי התשעז

אושפיזין 2016: סיכום פרויקט "סוכה על הדרך"
יהונתן קלרמן, צילום: יהונתן קלרמן

785 סוכות השתתפו בפרוייקט הייחודי "סוכה על הדרך" של אתר 'כיפה' ו'איגוד רבני קהילות', מסוכה במצפה רמון ומחוץ לבסיס חטמ"ר שגיא על גבול מצרים בדרום ועד קרית שמונה ומושב שאר יישוב בצפון. למפה הוכנסו גם סוכות בקופנהגן ובהודו, אפילו סוכת הנשיא, ראובן ריבלין, השתתפה בפרוייקט.

ההיענות הרבה לפרוייקט יחד עם הצעות המארחים שהעלו את סוכותיהם- שהזמינו את המטיילים לישון בסוכה, לאכול, להדליק מאווררים ואף נתנו המלצות על מסלולים קרובים- תפסה תהודה וכלי תקשורת רבים בחרו לשתף את הציבור במיזם.

באתר הפרוייקט נרשמו 25 אלף צפיות, המעידות על הצורך הגדול עליו ענה המיזם. תגובות רבות של מארחים ומתארחים הגיעו למערכת.

משפחת קלרמן מגוש טלמונים הכניסה את הסוכה שלה למפת הסוכות ואירחה משפחות שטיילו באיזור במהלך החג. "מה שגרם לנו להירשם הם זכרונות שנים עברו של חיפוש אחר סוכה לאכול בה במהלך טיולי החג, אך גילינו שהפרוייקט הזה נתן לנו הרבה מעבר לכך: הכרנו משפחות מיוחדות ואנשים מעניינים שבאו להתארח בסוכתנו, והאושפיזין האלו שהגיעו בעזרתו של פרוייקט 'סוכה על הדרך' הפכו את החג הזה לחוויה עבורנו ועבור ילדינו" אמר לכיפה יהונתן קלרמן ואף שלח אלינו תמונה של אושפיזין בסוכתו, שהגיעו אליו דרך הפרויקט.

"אנחנו משפחה מארחת, התארחו אצלנו בסוכה- באמת שעשה לנו טוב המיזם המון הצלחה" כתב לנו יוסף בן ארוש.

גדי שטטמן, שהתארח בבית משפחת טרופר בבית שמש, כתב "איזו הכנסת אורחים מכובדת, הלוואי ויהיו עוד מיזמים כאלו והלוואי וירבו המשפחות שמוכנות לתת, סתם ככה כי רוצים לעזור ליהודי אחר בלי כל כוונה לקבלת תמורה. אשריכם. חג שמח בשם כל משפחתנו".

 

(צילום: יהונתן קלרמן)


 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן