מחר: הצבעה נוספת באונסק"ו שתנתק את הקשר בין הר הבית ליהדות

לא עוצרים: אונסק"ו תצביע מחר על גינוי לישראל על פגיעה במקומות הקדושים לאיסלאם. עצומה עליה חתומים עשרות אלפים מרחבי העולם מוחה על ההחלטה המונעת לדבריהם, משיקולים זרים ואג´נדות פוליטיות

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/10/16 12:50 כג בתשרי התשעז

מחר: הצבעה נוספת באונסק"ו שתנתק את הקשר בין הר הבית ליהדות
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

החלטה אנטי-ישראלית נוספת שלך אונסק"ו צפויה להתפרסם בקרוב ותכלול ניסוח של מדינות ערב ואת עמדתן בקשר לפגיעתה של ישראל בעם הפלשתיני ובאסלאם. לפני שבוע בדיוק אישר הועד המנהל של אונסק"ו את ההחלטה על התעלמות מוחלטת של הקשר בין הר הבית והכותל המערבי לבין עם ישראל. הועד אישר כי אונסק"ו תגנה את ישראל על פגיעה במקומות הקדושים לאסלאם.

ההחלטות האחרונות התקבלו באונסק"ו על אף התנגדותה הנחרצת של איטליה והסתייגות של מדינות מקסיקו וברזיל. ככל הנראה מחר תיערך הצבעה נוספת באונסק"ו הנוגעת גם היא להחלטה השוללת קשר בין היהדות לירושלים, את ההחלטה מובילים הפלשתינים מתוך כוונה גלויה לנתק את הקשר בין הר הבית באופן ספציפי ובין היהדות.

מנכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, התבטאה כבר בשבוע שעבר כנגד החלטת אונסק"ו ואמרה כי "המורשת של ירושלים איננה ניתנת לחלוקה והיא שייכת לכל אחת משלושת הדתות המונותאיסטיות". בוקובה שיגרה בימים האחרונים מכתב לשר החינוך נפתלי בנט, שהודיע על השעיית פעילות משרדו עם אונסק"ו כל עוד לא הארגון לא יחזור בו מהחלטותיו האחרונות. בוקובה כתבה לבנט כי היא מתנגדת להחלטת הארגון בנושא ירושלים והבהירה כי היא מאמינה בקשר בן 3,500 השנים של העם היהודי לארץ ישראל.

בוקובה הצהירה ערב שמחת התורה כי תפעל כנגד כל סוגי האנטישמיות וכנגד פעילות אנטי-ישראלית. היום תיפגש בוקובה עם שגריר ישראל לאונסק״ו, מר כרמל שאמה הכהן, עם מנהלת הפורום המשפטי הבינלאומי (ILF), עו״ד יפעה סגל ועם מנכ”ל StandWithUs בניו יורק, שחר עזני. השלושה יגישו לבוקובה עצומה כנגד החלטות אונסק"ו, עליה חתמו מעל 77,000 איש מרחבי העולם - יהודים ושאינם יהודים.

בעצומה נכתב כי ״אונסק"ו הוקם עם מנדט ברור של בניית קשרים בין עמים, וקידום הבנה בין-תרבותית על ידי הגנה על אתרי מורשת ותמיכה ברב תרבותיות. בהתאם לערכים אלו, אנו קוראים לאונסק"ו להכיר לאלתר בקשר ההיסטורי והדתי העמוק בין הר הבית ליהדות. על פי הדת היהודית, הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. במהלך כל שנות ההיסטוריה יהודים התפללו לכיוון הר הבית״.

״ההתעלמות המוחלטת והמכוונת של אונסק"ו בקשר היהודי להר הבית מהווה פגיעה בזכויות האדם של יהודים ושל דתות אחרות שכוללות אמונות ומסורות על הקשר בין העם היהודי לירושלים ומהווה חיזוק ותמיכה באידאלוגיות רדיקאליות אשר מעודדות אלימות וטרור על הרקע הזה בדיוק".

עו״ד יפעה סגל מנהלת הפורום המשפטי הבינלאומי אומרת כי היא ושותפיה לפגישה יבהירו למנכ"לית אונסקו כי ״העצומה אותה אנו מגישים ועליה חתמו עשרות אלפי האזרחים מרחבי העולם מבטאת את קולם של מיליונים נוספים. מיליונים שלא מוכנים לקבל החלטות מגוכחות המנסות לשכתב מחדש את ההיסטוריה, למחוק מסורת של מיליוני אנשים ולהפר את זכויותיהם הדתיות והתרבויות. נדרוש מהמנכ"לית לפעול במסגרת סמכויותיה על מנת שההחלטה השערורייתית תבוטל״.

בנוסף הוסיפה סגל כי החלטות אונסק"ו מוכיחות שוב כי האו"ם וגופיו השונים אשר הוקמו על מנת להוות מגדלור לשמירה על זכויות אדם ויצירת גשרים לשלום, מונעים למעשה משיקולים זרים ואג'נדות פוליטיות תוך יצירת פגיעה אנושה בערכים אלה ממש. האו"ם ואונסק"ו שומטים את הקרקע מתחת ללגיטימיות קיומם, אומרת סגל.

שחר עזאני, מנכל SWU בניו יורק, אומר כי ״כארגון העוסק בחינוך בנושא ישראל, אנו מבינים היטב את החשיבות של עמידה כנגד תעמולה שקרית, בייחוד כשזו מתרחשת בין כותלי ארגון בינלאומי שעיקר מהותו חינוך לדיאלוג והבנה בין אנשים ותרבויות”