500 סוכות בפרויקט סוכה על הדרך- עכשיו רק תגיעו

למעלה מ-500 סוכות כבר רשומות בפרויקט סוכה על הדרך של אתר כיפה ואיגוד רבני קהילות. הרב דב זינגר, אלישיב רייכנר וקלמן ליבסקינד כבר נרשמו למיזם. כל מה שנשאר לכם זה לצאת מהבית, לטייל, להתארח ולעדכן אותנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/16 12:35 יד בתשרי התשעז

500 סוכות בפרויקט סוכה על הדרך- עכשיו רק תגיעו
יחצ, צילום: יחצ

למעלה מ-500 סוכות כבר רשומות באתר 'סוכה על הדרך' המיזם החברתי של אתר כיפה ואיגוד רבני קהילות. מיד לאחר ראש השנה עלה לאוויר האתר שמזמין בעלי סוכות להזמין את עם ישראל המטייל באזור ומחפש היכן לקבוע את סעודתו.

הפריסה של הסוכות מרשימה: מרמת הגולן, קרית שמונה וושב שתולה בצפון ועד מצפה רמון שבדרום, בגוש דן ועד יו"ש. בין הסוכות ניתן למצוא גם את סוכת המשפחה של העיתונאי קלמן ליבסקינד במושב נחושה, עיתונאי מקור ראשון אליישיב רייכנר מירוחם וגם את סוכתו של ראש ישיבת מקור חיים, הרב דב זינגר מתקוע.

הרב אבינדב אבוקרט, רב קהילה בגבעת שמואל העביר בשבת בבית הכנסת שיעור שעסק בסוגיות ההלכתיות העולות מהפרויקט החדש. וכך הוא כתב בדף הפייסבוק שלו: " המיזם הזה, שמשלב חדשנות טכנולוגית עם שיתוף חברתי, מעלה שאלות הלכתיות מרתקות בסוגיות יסודיות כמו: נוח לו לאדם לקיים מצווה בממונו, ערבות בקיום מצוות, מקומה של ה'אומדנא' בדיני ממונות, גזל ושאילה של סוכה, מצווה הבאה בעבירה ודין ישיבה כעין דירה בסוכה.

המסקנות היו שראוי להתקשר לבעלי הסוכה לפני שמתארחים בפועל, אבל הוכחנו שגם במקרה שבו הבעלים לא עונה - עצם הפרסום של הסוכה מאפשר שימוש בה שלא מדעתו. בכל מקרה, השימוש צריך להיות באופן שהסוכה לא ניזוקה ושפרטיות האדם לא תיפגע".

הרב אבוקרט סיכם ואמר: "תורת חיים היא, שבה סוגיה תלמודית מלפני אלפי שנים משפיעה על אפליקציית ניווט משוכללת ורשת חברתית מפותחת. תורה, שכתובה בכתב רש"י ובסימן לייק גם יחד".

המארחים עשו את שלהם (אפשר כמובן להמשיך ולהירשם). עכשיו תור המטיילים המתארחים: במהלך החג אתם מוזמנים להעלות לדף הפייסבוק שלכם את התמונות שלכם מתארחים בסוכת המארחים, לתייג את כיפה ולהשתתף בהגרלה נושאת פרסים. אם יש לכם סיפורים מעניינים בעקבות האירוח אתם כמובן מוזמנים לשתף. את התמונות אפשר לשלוח גם למייל: desk@kipa.co.il.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן