מתווה נכסי נפקדים של עמונה קורס

תושבי עמונה טוענים כבר זמן רב כי מתווה נכסי נפקדים איבד מהרלוונטיות שלו כעת מתפרסם שהתסריט שחששו ממנו הגיע מהר מהצפוי. השרים בנט ושקד יגיעו הערב לעמונה וינסו להגיע לדרך פעולה מוסכמת

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/10/16 15:46 ח בתשרי התשעז

מתווה נכסי נפקדים של עמונה קורס
צוריאל כהן-ארזי, סוכנות תצפית, צילום: צוריאל כהן-ארזי, סוכנות תצפית

פלסטיני דורש בעלות על אחת החלקות שנועדו להעתקת היישוב עמונה.

במסגרת מתווה "נכסי נפקדים" יועד היישוב עמונה לעבור לקרקעות סמוכות ליישוב להן אין דורש. שלוש חלקות סמוכות ליישוב הוגדרו כנכסי נפקדים והיו אמורות להוות פתרון אפשרי לעמונה. לאחרונה הגיע דורש פלסטיני לאחת החלקות, בלעדיה השטח שמוקצה ליישוב עומד על פחות מ-10 דונמים. בכך, ככל הנראה, נסתם הגולל על הפתרון השנוי במחלוקת.

מדוברות היישוב עמונה נמסר כי "מתווה נכסי נפקדים קרס לאחר שהפקידות בנתה מסלול מיוחד לחיסולו בשלבים. גם החלקות המעטות שנותרו, חשופות להתנגדות בכל רגע נתון - לא מן הנמנע שהשמאל הקיצוני מחזיק במגירה תביעות גם על חלקות אלו ומטפטף אותן באיטיות כדי למנוע מהמערכת להתכנס לפתרון מערכתי כולל".

"עכשיו העת להפשיל שרוולים ולעשות ציונות. הסדרת ההתיישבות ביו"ש היא משימת הדור והיא שליחותה של הממשלה הזו ובראש ובראשונה של הליכוד והבית היהודי. יותר משחשוב מה הגויים יאמרו, חשוב מה היהודים יעשו. בהצלחה לכולם" אומרים ביישוב.

היום צפויים להגיע לעמונה שרת המשפטים, איילת שקד, ושר החינוך, נפתלי בנט. בנט התבטא מספר פעמים בשבועות האחרונים בנושא עמונה וטען כי הוא והשרה שקד מקדמים פיתרון כולל שיסדיר את כל ההתיישבות ביהודה ושומרון ויבטל את הצורך במציאת פתרונות נקודתיים לכל יישוב עליו מרחפת גזרת בג"ץ.

פעילים בבית היהודי ובאיחוד הלאומי הוציאו היום הודעת תמיכה בתושבי עמונה וכתבו כי מחזקים את התושבים על "מאבקם הצודק למען הישוב עמונה ולמען ההתישבות כולה". בהודעה נכתב כי הפעילים "דוחים בשאט נפש את דבריהם של חברים להתיישבות אשר טועים ומטעים כאשר הם מגנים את דרכי פעולתם של תושבי עמונה הנלחמים על ביתם ובתי תושבים רבים ביו"ש מנהלים מאבק יהודי, דמוקרטי, אחראי וצודק מאין כמוהו אשר כבר נותן את אותותיו החיוביים. אנו מצפים מכל אישי הציבור לשים את המריבות האישיות בצד ולהצטרף למאבק. אנו תפילה לבורא עולם, בימי סליחות אלו, שיענה לתפילתנו ויסיר את הגזרה".

בין החתומים על המכתב נמנים: שלומי תמם, יו"ר הבית היהודי חולון; אבי קפלן, יו"ר הבית היהודי חיפה; אלדד עוזרי, יו"ר סניף בנימין הבית היהודי; דוידי בן ציון, סגן מועצה אזורית שומרון ויו"ר סניף שומרון הבית היהודי; ישראל אזולאי, יו"ר הבית היהודי קרית ארבע-חברון; אבי אשכנזי, קרית ארבע-חברון; אביחי גרינולד, קוממיות, בית אל; עו"ד אבינועם גואלמן, סגון יו"ר סניף בנימין; מתן ישראל, סיו''ר מטה הנוער של מפלגת הבית היהודי ועוד עשרות פעילים נוספים.

יו"ר מטה המאבק של עמונה, אביחי בוארון, אמר ל'כיפה' לפני כמעט שלושה שבועות כי למתווה נכסי נפקדים "מרטו את כל הנוצות, היכו בו וחבטו בו, לא נשאר כלום, הסיכויי להעביר אותו הוא אפסי. כמו שאמר אחד העוזרים של שרת המשפטים 'זה בלוף'. הדבר היחיד שיכול להציל את עמונה זה חוק ההסדרה ולא רק את עמונה אלא את עשרות היישובים, שכונות, בתים ביהודה ושומרון שסובלים ממעמד בלתי חוקי".

בוארון טען כי על אף שלכתחילה המתווה היה רעיון שהגיע מטעם המתיישבים "המערכת ואיתה פקידים במשרד המשפטים ובמנהל האזרחי והרגו את הפתרון הזה, לאט לאט קילפו ממנו עוד קליפה ועוד קליפה. שקד, וגם נפתלי אומרים שהסיכוי למתווה נכסי הנפקדים שואף לאפס".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן