נעמה שפיר מציגה: הדור הבא בספורט

לפני כ- 15 שנה, הן היו 2 בנות דתיות בקבוצת בנים. כיום, כבר יש בהושעיה, קבוצות כדורסל על טהרת המין הנשי. כך שהדרך לכדורסלנית הדתיה המקצוענית הבאה כבר סלולה. הכדורסלנית, נעמה שפיר, מציגה את- קבוצות הבנות בכדורסל של הושעיה

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/10/16 14:50 יח בתשרי התשעז

נעמה שפיר מציגה: הדור הבא בספורט

נעים להכיר: "כשנרשמתי בהושעיה לחוג כדורסל בכיתה ד', היינו 2 בנות בקבוצה של בנים" אומרת נעמה שפיר, שחקנית מכבי רמת חן בכדורסל. "עכשיו יש קבוצות של בנות ביישוב, כך שמבחינתי, הדור הבא זה קבוצות הכדורסל בהושעיה". לדעתה של שפיר, המשחקת גם בנבחרת ישראל, מדובר בתופעה חיובית מאוד. "פעם זה לא היה ומבחינתי, זה מראה על התקדמות גדולה".

איפה היתה ומה עשתה: "ההצלחה של נעמה נתנה דחיפה מאוד מאוד גדולה לכדורסל הבנות בעמק, ובמיוחד בהושעיה", אומר מתן בירנבאום, המנהל המקצועי של בית הספר לכדורסל עמק יזרעאל ומי שאימן את שפיר בצעירותה. "יש שתי קבוצות לבנות ביישוב, אחת במסגרת חוג והשניה מתחרה בליגה, וביישוב מאוד קטן, שתי קבוצות של בנות זו התקדמות אדירה". לדברי בירנבאום, הצלחתה של שפיר תרמה להתפתחות והתקדמות הענף באיזור, "קבוצות זכו בגביע המדינה ובאליפות המדינה ובכלל, זה הפך את הכדורסל בנות בהושעיה ללגיטימי וחלק מהנוף".

(צילום: באדיבות המצלומות)

לאן היא הולכת: "את נעמה הבאה אני עדיין לא מוצא", אומר מתן אבל מוסיף ש-"ההתקדמות מבחינת כמות הקבוצות בהחלט מגדילה את הסיכוי למצוא ספורטאית דתיה מקצוענית נוספת. כבר עכשיו יש מישהי מהושעיה, שהיתה בנבחרת הנערות למרות שהיא צעירה מכולן בשנתון והיא אפילו שיחקה באליפות אירופה. השנה, היא גם עברה לשחק בקבוצה מהליגה הלאומית. היא בסה"כ בת 17 וכבר משחקת עם הבוגרות".

צידה לדרך: "אם לא תנסו לא תדעו אם זה אפשרי", אומרת שפיר ומייעצת לספורטאי או הספורטאית הבאה מהמגזר, " לא לפסול מראש". בנוסף אומר הכדורסלנית הדתיה המקצוענית, כי "חשוב להקשיב ולהתייעץ עם ההורים המשפחה והחברים, אבל בסוף חשוב שתעשו מה שטוב לכם ולא תנסו לרצות אחרים".