סימנה ופגעה במטרות- זכרונות מסרן תמר אריאל ז"ל

"האתרוג", כך קראו לה בטייסת. זו שצריך לשמור עליה מרעשי הסביבה, על מנת שתוכל למצות את יכולותיה, להתרכז במשימות להם יועדה. שרון בריק דשן נזכרת ברצינות של תמר בחודש אלול

חדשות כיפה שרון בריק-דש 06/10/16 11:35 ד בתשרי התשעז

סימנה ופגעה במטרות- זכרונות מסרן תמר אריאל ז"ל
Edi Israel/Flash90, צילום: Edi Israel/Flash90

סרן תמר אריאל ז"ל - הנווטת הדתיה הראשונה בצה"ל נהרגה באסון מפולת השלגים בנפאל בערב שמחת תורה תשע"ה.

תמר סימנה מטרות. סימנה ופגעה. מטרות מאתגרות מורכבות ומדויקות, שהביאו להערכה רבה כלפיה ולהיותה מודל למצוינות - מקצועית ערכית ואישית. תמר גדלה במושב משואות יצחק, למדה באולפנת אבן שמואל ולקראת גיל 18, בצומת קבלת ההחלטות, בחרה לתרום מיכולותיה הגבוהות בתחום החברתי בשירות הלאומי.

לקראת סיום השירות הלאומי, פגשה את עצמה שוב בצומת הכרעה והחליטה להתגייס לצה"ל מתוך בחירה בשילוב של עשייה ביטחונית, תוך נסיקה אל האתגרים המקצועיים החברתיים והאישיים שחיכו לה בקורס טיס. תמר הצטיינה בקורס - בפן המקצועי, בפן החברתי ובפן האישי. כך, בסוף הקורס, שובצה בטייסת העמק לשירות מבצעי ששיאו, המוכר לנו בציבור, היה בתרומתה החשובה ב"צוק איתן". פעילות שבעקבותיה הומלצה לאות הצטיינות.

"האתרוג", כך קראו לה בטייסת. זו שצריך לשמור עליה מרעשי הסביבה, על מנת שתוכל למצות את יכולותיה, להתרכז במשימות להם יועדה. סיפרו עליה כמה שמחה היתה בטייסת, כמה מאחדת ומלכדת סביבה. כמה מבקרת ומחמירה עם עצמה וכמה מצליחה בכל תחום שנגעה בו.

תמר דפקה בדלת ארגון אלומה בחורף 2009. מאז שעברה את הפתח, הפכה לבת במשפחת אלומה. שיתפה, התייעצה ומהר מאד הפכה לזו שמקשיבה ומייעצת. השתתפה בפעילויות שונות תוך כדי השירות הצבאי שלה ופתחה בפני צעירות המעוניינות להתגייס את חוויותיה כחיילת דתיה בסביבה מבצעית משמעותית שרובה גברית וחילונית.

נפגשנו ביום עיון לקראת הימים הנוראים. אלול תשע"ד. את האולם מילאו חיילות צעירות שהתגייסו לאחרונה ובאו כדי להתמלא בדברי מחשבה לקראת חודש תשרי. תמר ישבה בשורה הקדמית. דרגות הקצונה ומידי חיל האוויר הכחולים בלטו במראה הירוק שמלא את החדר. אך תמר, בצניעותה הרבה, ישבה מכונסת בתוך עצמה, עם מחברת ועט. רשמה לעצמה עוד ועוד הערות מתוך מה שנאמר שם בשיעורים.

נפרדנו בתום היום עם איחולים לנסיעה טובה, מרעננת, מפצה על חודשי הקיץ של "צוק איתן" שהיו רוויים במשימת ההגנה על הבית - על העם והארץ שאותה כ"כ אהבה. תמר יצאה לדרכה. אני נותרתי להרהר על המטרות שסימנה ופגעה - בול.

כזו היתה תמר. פורצת דרך, מצטיינת, אוהבת ואהובה.

אך , בדרכה. היא לא בחרה להיות סמל, מודל לחיקוי או להערצה. היא בחרה לעשות הכי טוב, הכי מזוקק והכי מדויק.

הכותבת היא מנהלת תכנית "משרתות באמונה" בארגון אלומה

הערב יקיים ארגון אלומה את האירוע השנתי -"כנפי תמר- צעירים פורצי דרך" המצדיע לדרכה של תמר ז"ל