רחל קשת מציגה: הדור הבא בתיאטרון

היא לא מנסה למצוא חן והולכת עם האמת שלה, אבל באמת. היא מנסה להציב רף גבוה של אומנות במגזר הדתי, ובקרוב תעלה הצגה על אלימות רגשית נגד נשים. רחל קשת רוצה להכיר לכם את- אתיה דוד

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/16 16:23 טו בתשרי התשעז

רחל קשת מציגה: הדור הבא בתיאטרון

נעים להכיר: " אתיה היא יוצרת תיאטרון מאוד מוכשרת ואמיצה", אומרת רחל קשת, יוצרת ושחקנית תיאטרון, שזכתה בפרס שר החינוך לתרבות יהודית. "היא לא מתפשרת ולא מנסה למצוא חן. אתיה היא יוצרת מאוד יסודית ורגישה, ביצירה שלה היא יודעת להביא נוכחות מאוד חזקה כובשת ועוצמתית ועם זאת, גם מאוד עדינה". רחל מסבירה מדוע בחרה דווקא באתיה, "אני מלווה לא מעט שחקניות בתהליך היצירה שלהן ואני בוחרת בה כי יש לה את היכולת להביא לבמה כנות ואמת משוחררת בצורה מאוד נדירה, אי אפשר לצפות בה מופיעה מבלי לאהוב אותה. אני מאוד מאמינה בה כיוצרת.

איפה היתה ומה עשתה: אתיה דוד (30) נולדה בצפת ומתגוררת כיום בחריש, עוסקת בדרמה- תרפיה ובתיאטרון. אתיה למדה משחק בתל חי ובאספקלריא, עבדה כשנתיים בקבוצת פלייבק, תיאטרון המשלב את הקהל בהופעותיו, ומלמדת תיאטרון באולפנת כפר פינס. מגיל צעיר היא נמשכה לעולם המשחק, והופעותיה הראשונות היו על שולחן השבת המשפחתי. בעוד כחודשיים תעלה הצגתה המקורית הראשונה, 'בועות', שתעסוק באלימות רגשית נגד נשים, נושא שהחל לעניין אותה בעקבות סיפורים שהגיעו לפתחה. ההצגה מאגדת את סיפורן האמיתי של חמש נשים ושוזרת אותם לסיפור עלילתי, שמטרתו להעלות לסדר היום את הבעיה ולהציף את הכאב והתקווה כאחד. לדברי אתיה, ההצגה מיועדת לכלל הציבור ובמיוחד לנערות שעדיין לא מצאו את בן זוגם לחיים.

(צילום: באדיבות המצולם)

לאן היא הולכת: "ההצגה הקרובה, על אלימות רגשית נגד נשים, שתעלה בקרוב, מעסיקה אותי מאוד", אומרת אתי, שמסבירה מה הניע אותה לעסוק בתיאטרון, "אני מאמינה בתיאטרון חברתי, שמעלה נושאים רלוונטים ורגישים, לשם העצמה חינוכית, רוחנית נפשית". בנוסף לכך היא אומרת, שיש לה רצון גדול "להציב רף גבוה של אומנות, מעניינת וייחודית, במגזר הדתי".

צידה לדרך: " שתמשיך להיות נאמנה לאמת" ממליצה קשת לאתיה, "שלא תמכור את עצמה בזול, כי היא מאוד יקרה. שתמשיך עם האומץ שלה ושתדע שהצגה היא תהליך שלוקח זמן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן