מועלם בתגובה למנדלבליט: "מה שמסוכן לציביונה הדמוקרטי של ישראל הוא שלטון הפקידים"

בשיחות סגורות טען היועמ"ש כי חוק ההסדרה הינו "הסוף לדמוקרטיה". בתגובה טוענת יוזמת החוק ח"כ שולי מועלם כי "הציבור רוצה מדיניות מסויימת ובהתאם קובע מי יהיו נבחריו ולא פקידיו האמורים לייעץ לדרג הנבחר"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/09/16 09:47 כג באלול התשעו

מועלם בתגובה למנדלבליט: "מה שמסוכן לציביונה הדמוקרטי של ישראל הוא שלטון הפקידים"
נעם ריבקין פטון, צילום: נעם ריבקין פטון

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט התבטא בצורה חריפה כנגד חוק ההסדרה בשיחות סגורות שקיים עם גורמים הנוגעים לעניין עמונה, כך פורסם אמש בערוץ 10. מנדלבליט אמר כי הצעת החוק, במידה ותעבור, תהיה "סוף לדמוקרטיה" וטען כי ההצעה תפגע באופן אנוש ביסודות שלטון החוק, כיוון שהיא עוקפת את קביעת בית המשפט העליון בנושא לפיה יש פגיעה ממשית בחוק הקניין.

בתגובה לדבריו של מנדלבליט על חוק ההסדרה, אמרה ח"כ שולי מועלם, יוזמת החוק ויו"ר סיעת הבית היהודי כי "מה שמסוכן לציביונה הדמוקרטי של ישראל אינו חוק ההסדרה אלא שלטון הפקידים. הציבור רוצה מדיניות מסויימת ובהתאם קובע מי יהיו נבחריו ולא פקידיו האמורים לייעץ לדרג הנבחר. מעבר לכך, סוגיית הסדרת ההתיישבות היא עניין לאומי, הביטוי המובהק למאבק של הערבים בזכותה של ישראל על אדמות יהודה ושומרון".

כידוע, סיכוייו של מתווה נכסי נפקדים להפוך לפתרון ריאלי הולכים ופוחתים ותושבי עמונה טוענים כי הפתרון היחיד ליישוב ולהתיישבות ביהודה ושומרון בכלל הוא חוק ההסדרה. בשבוע שעבר אמר אביחי בוארון, יו"ר מטה המאבק על עמונה, בראיון ל'כיפה' כי "ממתווה נכסי נפקדים, אחרי שמרטו לו את כל הנוצות, היכו בו וחבטו בו, לא נשאר כלום, הסיכויי להעביר אותו הוא אפסי. כמו שאמר אחד העוזרים של שרת המשפטים 'זה בלוף'. פקידים במשרד המשפטים ובמנהל האזרחי הרגו את הפתרון הזה, לאט לאט קילפו ממנו עוד קליפה ועוד קליפה. איילת שקד, וגם נפתלי בנט אומרים שהסיכוי למתווה נכסי הנפקדים שואף לאפס".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן