רבה הראשי לשעבר של צרפת , הרב יוסף חיים סיטרוק, הלך לעולמו

הרב סיטרוק כיהן בתפקיד הרב הראשי של צרפת במשך 21 שנה ועזב את התפקיד 2008. תנועת ש"ס הוציאה הודעה מיוחדת לאחר פטירתו: "פעל בנועם ובחן להאהיב שם שמים על הבריות, וקיים קשרים ענפים עם השלטונות לקידום צרכי הקהילה היהודית בצרפת"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/09/16 13:54 כב באלול התשעו

רבה הראשי לשעבר של צרפת , הרב יוסף חיים סיטרוק, הלך לעולמו
Olivier Fitoussi /Flash90, צילום: Olivier Fitoussi /Flash90

רבה הראשי של צרפת, הרב יוסף חיים סיטרוק, הלך לעולמו בגיל 73. הרב נפטר בבית חולים מקומי לאחר שבחודשים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הרפואי.

הרב נולד בתוניס, כיהן כרבה הראשי של שטרסבורג ולאחר מכן כעוזרו של הרב הראשי מקס ורשבסקי. ב-1975 מונה הרב סיטרוק לרבה הראשי של מרסיי, כיהן כרב הראשי של צרפת בין השנים 1987-2008 במהלכן נבחר לתפקיד שלוש פעמים. בנוסף כיהן כנשיא ועידת רבני אירופה בין השני 1999-2011.

הרב סיטרוק היה נחשב למקורב לרב שך זצ"ל, הרב עובדיה יוסף זצ"ל והרב אלישיב זצ"ל, ובכל ביקור בארץ ישראל היה מתייעץ איתם.

מתנועת ש"ס יצאה הודעת אבל שביכתה את לכתו של הרב סיטרוק: "תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן חכם שלום הכהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים את מרה הסתלקותו האי גברא רבא, הגאון הגדול רבי יוסף חיים סיטרוק זצוק״ל, אשר שימש בקודש כרב הראשי של צרפת במשך עשרות בשנים והנהיג את קהל עדתו ברמה. הגאון זצ״ל הוסמך לרבנות וכיהן פאר כרבה של שטרסבורג ומרסיי ולאחר מכן כרבה הראשי של צרפת. הקים את קרנה של יהדות צרפת המעטירה לפי הדרך המסורה מדור דור, פעל בנועם ובחן להאהיב שם שמים על הבריות, וקיים קשרים ענפים עם השלטונות לקידום צרכי הקהילה היהודית בצרפת. זכה להיות תלמידו וחביבו של רשכבה"ג מרן הגר"ע יוסף, עמו התייעץ בכל דבר ועניין, והביא את דבר ה' זו הלכה לכל קצוות מדינת צרפת.

תנועת ש״ס אבלה יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול של קהילת יהודי צרפת וכלל עם ישראל, ומן השמים ננוחם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן