העונש לשייח´ שהורשע בהסתה חמורה נגד יהודים: שמונה חודשי מאסר

בית משפט השלום בירושלים גזר היום שמונה חודשי מאסר על השייח עומר אבו סרה שהסית באופן חמור לרצח יהודים בדרשות שנשא בהר הבית. בארגון חוננו שהגיש את התלונה מסרו בתגובה: "יהודי קיבל עונש חמור בהרבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/16 13:48 כב באלול התשעו

העונש לשייח´ שהורשע בהסתה חמורה נגד יהודים: שמונה חודשי מאסר
מיכאל יעקובסון-CC-BY, צילום: מיכאל יעקובסון-CC-BY

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר שמונה חודשי מאסר על השייח עומר אבו סרה שהסית לרצח יהודים בדרשות שנשא בהר הבית.

לפני כשנתיים הוגשה תלונה נגד השייח בידי עו"ד חור ניזרי מטעם ארגון חוננו, בשמו של יהודה גליק שבנתיים הפך לחבר כנסת, וזאת זמן קצר לאחר ניסיון ההתנקשות בו. בעקבות התלונה נעצר ונחקר אבו סרה והבוקר כאמור נגזר דינו.

בארגון חוננו בירכו על הטיפול בתלונה והכנסתו של השייח לבית הסוהר אך מתחו ביקורת על זמן המאסר הקצר. "על המקרה הזה נאמר מעט מדי ומאוחר מדי. אנו אמנם שמחים ששייח שהסית לרצח יהודים יכנס למאסר, אולם תמוה כיצד נגזר עליו עונש קל יחסית למרות שלדברי ההסתה שלו ישנם נאמנים רבים ויתכן מאוד כי גרמו לפגיעה

ביהודים, וזאת כאשר צעיר יהודי כמעט ללא השפעה, שהורשע בהחזקת מסמך כנגד ערבים שלא הופץ, נשלח לשנתיים מאסר".

בחוננו מוסיפים כי "אנחנו רואים תוצאות להגשת התלונות בידי הארגון בגין הסתה ופגיעה ביהודים וזהו השייח' השני שנעצר ונשלח למאסר בעקבות תלונות הארגון. לצערינו מתברר כי כאשר מדובר בהסתה כנגד יהודים ישנו צורך שאזרחים וארגונים שונים יגישו תלונה ויסייעו למערכות לבצע את תפקידם, ואנו מקווים כי מדיניות זו תשתנה וכי המשטרה והפרקליטות יבצעו את מלאכתן נאמנה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן