אלמנתו של המרגל אלי כהן הי"ד:"הם רוצים לשחק ברגשות שלנו ולהמשיך לענות אותנו"

הדיווחים, לפיהם אחרי יותר מ- 50 שנה יוחזרו עצמותיו של המרגל הישראלי בסוריה, אלי כהן, התבררו כלא נכונים. אלמנתו נדיה כהן מתנגדת לשחרור מחבלים תמורת שחרור גופתו לישראל: "לא תהיה פה פרשת גלעד שליט מספר 2"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/09/16 11:10 יט באלול התשעו

אלמנתו של המרגל אלי כהן הי"ד:"הם רוצים לשחק ברגשות שלנו ולהמשיך לענות אותנו"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אתמול דיווחה, רשת תקשורית לבנונית, כי המורדים בסוריה מחזיקים בשרידי גופתו של המרגל הישראלי, אלי כהן הי"ד, ובקרוב הם ימסרו לישראל. כעת מתברר כי הדיווחים לא היו אמינים.

למרות הפרסום בלבנון, אף גורם רשמי, בישראל ובסוריה, לא התייחס לדיווח. אלמנתו של המרגל הישראלי בסוריה, שנתפס ונתלה בכיכר העיר דמשק בשנת 1956, נדיה כהן סיפרה ל'ישראל היום' על תחושותיה לגבי הדיווחים הסותרים: "אני עדיין מבולבלת מאוד והמומה. היו הרבה פניות ותחנונים לממשל ולעם הסורי לשחרר את עצמותיו של אלי, כך שהתחושה הראשונה שעוברת בראש היא שההודעה הזו פשוט לא אמינה". כהן חוששת כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית ואומרת שזה לא מוסיף לבריאותה: "נראה לי שהם רוצים לשחק ברגשות שלנו ולהמשיך לענות אותנו - כי הסבל הוא נוראי עם כל פרסום כזה. הלוואי והיו מחזירים את עצמותיו של אלי לקבורה בישראל - זה היה נס, ואני מתפללת שאכן תהיה אמת בדברים, אבל בינתיים, זה פשוט עושה לי רע".

נדיה התייחסה גם לאפשרות של עסקה שתחזיר את עצמות בעלה הביתה וכן לשאלת המחיר, "אני לא מוכנה שאבי ילדיי ישוב הביתה כשרוצחים עם דם על הידיים ישוחררו", היא אומרת, "לא תהיה פה פרשת גלעד שליט מספר 2. אני יודעת שגם האיש שלו נישאתי ונלקח ממני באכזריות כשאני אם צעירה בת 24 לא היה מסכים לשחרור כזה". לסיום אומרת כהן שהיא עדיין לא איבדה תקווה, "אני חושבת על זה כל הזמן. אין ספק שהיום שיגיע יהיה יום מורכב ועמוס ברגשות - אבל קודם כל שיביאו אותו חזרה הביתה. אני רוצה להאמין שאני אלך לישון ואקום לראשונה מזה הרבה שנים בתחושת הקלה ועם חיוך על הפנים. זה דבר שמזמן לא היה לי".