תיעוד: שוטר מאיים על נערה סמוך להר הבית "אני אשבור לך את הראש"

"אני אשבור לך את הראש", כך תועד שוטר כשהוא מאיים על נערה שביקשה להתפלל סמוך להר הבית. המקרה אירע בתשעה באב ותלונה הוגשה למח"ש. חוננו: "יש רפיון באכיפה נגד אלימות שוטרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/09/16 10:06 יח באלול התשעו

תיעוד: שוטר מאיים על נערה סמוך להר הבית "אני אשבור לך את הראש"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שוטר איים על נערה שביקשה להתפלל סמוך להר הבית ואמר לה: "אני אשבור לך את הראש". כך עולה מתלונה שהגיש ארגון 'חוננו' למחלקה לחקירות שוטרים.

ע"פ התלונה, בצום תשעה באב האחרון, ישבה הצעירה מחוץ להר הבית לפני שער השבטים. שוטר שנכח במקום, דרש ממנ לעזוב בטענה שאסור לה לשהות שםנואיים שאם לא תעשה כן, "ישבור לה את הראש". הנערה הוציאה מצלמה והחלה לתעד את השוטר המאיים. היא שאלה אם הוא מוכן לחזור על דבריו בשנית והשוטר ענה: "אני אשבור לך את הראש, זוזי מפה". השוטר סירב להזדהות בשמו אולם ציין כי הוא "שוטר הר הבית" והקריא מספר אישי.

[embed]

]

בעקבות המקרה הגיש עו"ד מנשה יאדו, מארגון חוננו, תלונה למח"ש ובה דרש לפתוח בחקירה ולמצות את הדין עם השוטר. "מעשה השוטר הנילון מהווה בין היתר איום בניגוד לסעיף 192 לחוק העונשין, אשר קובע מאסר שלוש שנים על מעשה כגון זה", כתב עו"ד יאדו למח"ש והוסיף, "הנכם נדרשים לאכיפה נמרצת ותקיפה כנגד העבירה, שכן ריסון אלימות השוטרים מופקדת בידיכם". טענה נוספת שהעלה מדברת על "רפיון ידיים מצד מח"ש באכיפת הדין הפלילי נגד אלימות שוטרי סיור בעת מילוי תפקידם, ומנגד אלימות השוטרים ברחובות גואה, יש קשר ברור בין הדברים".

בארגון חוננו מדגישים ומזכירים את פסיקת בית המשפט המחוזי על כך שאין מניעה ליהודים להתפלל סמוך לשערי הר הבית, כך שמלבד האיום של השוטר, עצם דרישתו מהנערה לעזוב את המקום ככל הנראה נעשתה ללא עילה חוקית.

ממשטרת ישראל נמסר כי הם לא מגיבים לחקירות מח"ש.