דיור ציבורי באלקנה? רק אם אתה בן היישוב ואם אתה לא גרוש

בניגוד להנחיות משרד הבינוי והשיכון המועצה המקומית באלקנה קובעת קריטריונים משלה לאכלוס האשקוביות ביישוב. רק נשואים בני היישוב יוכלו לקבל דיור ציבורי בשכירות מוזלת ולחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/09/16 09:48 יח באלול התשעו

דיור ציבורי באלקנה? רק אם אתה בן היישוב ואם אתה לא גרוש
cc-by-מיכאלי, צילום: cc-by-מיכאלי

הנחיות משרד הבינוי והשיכון מאפשרות לכל מחזיק תעודת מחוסר דיור להגיש בקשה לדיור בדירות בשכירות מוזלת, בלי קשר לאזור מגוריו או למצבו האישי. מי שאמורה לשבץ את הזכאים לדיור היא חברת עמידר אך ביישוב אלקנה שבשומרון נותנים עדיפות לתושבי היישוב בקבלת דיור מוזל ומונעים אכלוס ממחוסרי דיור, גרושים ועוד. כך חשף, כתב ההתישבות של רשת ב', צחי כהן.

על פי הפרסום, ביישוב אלקנה יש למעלה מ-100 אשקוביות ששייכות למדינה, למטרות דיור ציבורי בשכירות מוזלת. משרד הבינוי קבע כללים והנחיות לגבי זכאות וסדר האכלוס ומי שאמורה לבצע את האכלוס ולפקח על המהלך בפועל היא חברת עמידר, ביישוב אלקנה המועצה המקומית קבעה סדרי אכלוס שונים ומפקחת על האכלוס במקומה של עמידר.

על פי המועצה המקומית באלקנה, מי שמקבל קדימות לדיור הציבורי הוא מי שהוריו גרים ביישוב, זאת בניגוד להוראות משרד הבינוי. כל אשקובית שמתפנה ביישוב מוצעת בראש ובראשונה לבני היישוב אלקנה, רק אם אף אחד מבני היישוב לא היה מעוניין באכלוס תפנה המועצה לנרשמים אחרים שאינם בני היישוב. "זה לא כמו בעיר, זה מיועד קודם כל לבני אלקנה" אמרו במועצה לרשת ב'. בנוסף, המועצה לא מאפשרת לגרושים לגור באשקוביות אלא רק לנשואים, גם כאן מדובר בסתירה להנחיות משרד הבינוי והשיכון.

מהמועצה המקומית אלקנה נמסר בתגובה: "האכלוס נקבע על פי קריטריונים שנקבעו לפני שנים רבות מול משרד השיכון ובתיאום עמו".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "אם יש מקרה שבו לא פעלו לפי הנוהל ואכן נמצא כי דייר מסויים קופח ופעלו שלא לפי כללי האכלוס נא להעביר אלינו את המקרה ונבדוק אותו לגופו של עניין".

מחברת עמידר, שאמורה לנהל את האכלוס עבור משרד הבינוי, נמסר כי "עמידר מנהלת את אכלוס האשקוביות באופן בלעדי על פי שיטת כל הקודם זוכה. כל אזרח שמעוניין להתגורר בהן מוזמן להירשם דרך עמידר בלבד ולקבל דירה בשכירות לכשתתפנה. תפקידה של המועצה המקומית מסתכם בהפניית מתעניינים להרשמה בעמידר".