הרב אמנון בזק על פורום תקנה: "רק המגזר הדתי לאומי מצא דרך לצמצם את התופעה"

הרב אמנון בזק: "הפורום מתמודד עם תופעה ידועה וקשה, שעל פיה עשרות אחוזים מנפגעי אלימות מינית אינם מתלוננים במשטרה. סוד ההצלחה: המעמד המכובד של אנשים מכל קצווי הציונות הדתית"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/09/16 09:36 טו באלול התשעו

הרב אמנון בזק על פורום תקנה: "רק המגזר הדתי לאומי מצא דרך לצמצם את התופעה"
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

"פורום תקנה הוא אחד ממפעליה המרשימים והחשובים ביותר של הציונות הדתית, ועל כן מצער לראות כיצד גורמים מסוימים בתקשורת מציגים אותו לעתים באופן מעוות ומכפיש, כאילו הוא גוף שמטרתו להסתיר ולטייח".

כך כתב הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבה בגוש עציון ומרצה לתנ"ך במכללת הרצוג, בעמוד הפייסבוק שלו, כתגובה לביקורות שהוטחו כלפי הפורום בסוף השבוע האחרון, מאז פירסום פרשת ההטרדה של ראש מועצת הגוש, דוידי פרל. "פורום תקנה מתמודד עם תופעה ידועה וקשה, שעל פיה עשרות אחוזים מנפגעי אלימות מינית אינם מתלוננים במשטרה, וממילא התוצאה היא שמי-יודע-כמה פוגעים נותרים בעמדותיהם הציבוריות וחלקם אף ממשיכים במעשיהם הנוראים".

"למצב זה אין פיתרון בשום חברה" אמר הרב בזק. "ורק המגזר הדתי-לאומי הצליח למצוא את דרך המצמצמת באופן משמעותי את התופעה החמורה. בפורום חברים גדולי הרבנים ואנשי הציבור, יחד עם אנשי מקצוע, והם פועלים בשיתוף פעולה מלא עם רשויות החוק ללא כל סטייה. סוד הצלחתו של הפורום הוא במעמדם המכובד של אנשים מכל קצווי הציונות הדתית, הפועלים בהתנדבות באחד התחומים הקשים והבלתי-נעימים ביותר שיכולים להיות, מתוך תחושת שליחות למלאכת הקודש שהם עושים".

"ברור, שהמצב האידאלי היה לו נפגעי תקיפות מיניות היו פונים לרשויות החוק, אך כל עוד המצב אינו כזה, מסיבות רבות, קשה להעלות על הדעת פתרון טוב יותר למציאות המורכבת שנוצרה. אכן, יש כאן פשרה עם המציאות, וקיימת הבנה של צורך בפתרון שקט על מנת להשיג את שיתוף הפעולה של הפוגע ובעיקר להרחיק אותו מהסיטואציה שבה הוא יכול להמשיך במעשיו; אולם האלטרנטיבה בכל חברה אחרת היא שכל עוד אין תלונה, הפוגע פשוט יישאר במעמדו ובתפקידו".

"על הציבור בכלל ועל החברה הדתית-לאומית בפרט מוטלת החובה להכיר טובה והערכה עצומה לאנשים העוסקים בצרכי ציבור באמונה, כדי לשמור על כולנו, על בנינו ובנותינו, לבל נישאר, חלילה, חסרי תקנה" כתב הרב בזק.

כפי שפורסם בשבוע שעבר בערוץ 10, לפני מספר חודשים פנתה צעירה בת 20 מירושלים לפורום תקנה בטענה כי דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, הטריד אותה מינית. הצעירה הדגישה כי לא תפנה למשטרה מחשש שתופר פרטיותה. חברי פורום תקנה עדכנו את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופעלו בתיאום איתו. ראשי הפורום, ביניהם הרב איתן אייזמן והרב יעקב אריאל, זימנו את פרל לפגישה והוא נענה בתחילה בחיוב. לאחר מכן ביטל פרל את הפגישה ומסר לפורום כי הצעירה מוזמנת לפנות למשטרה בנושא.

על פי הפרסום, פורום תקנה החל להפעיל לחץ על פרל באמצעות עירוב רבני גוש עציון ביניהם הרב שלמה ריסקין, הרב גיגי מישיבת הגוש והרבנית מלכה פיוטרקובסקי, כל אלו לא הועילו בהשפעה על פרל. רק לאחר שאחד הרבנים גייס עורך דין עבור המתלוננת, שאמר לפרל כי ידאג לפרסום הפרשה, חתם פרל על הסכם לפיו ישלם למתלוננת מאות אלפי שקלים עבור פיצוי וטיפול פסיכולוגי, בנוסף התחייב פרל שלא להתמודד לתפקיד ראשות המועצה בבחירות הבאות. הצעירה התחייבה למשוך את תלונתה מפורום תקנה. ההסכם בין פרל למתלוננת נחתם ככל הנראה לפני חודש וחצי.

ביום שישי האחרון הגיעה לראשונה תגובתו של פרל כאשר זה שיגר מכתב לחברי מליאת המועצה ונציגי הישובים בו הוא הכחיש בצורה חד משמעית את הטענות בדבר ההטרדה והסביר את הסכמתו לשלם סכום כספי כדי למנוע פרסום שעלול לפגוע במשפחתו.

"חברים יקרים - הדברים שפורסמו בתקשורת בכתבות שונות חסרי יסוד פרט לכך ששילמתי כספים על מנת למנוע פרסום השמצות שהובהר לי שיפורסמו אם לא אשלם. אל תראו בנכונותי לשלם סוג של אישור לדברים. לפעמים אדם מוותר על מאבק גם אם הוא צודק וכך עשיתי מתוך רצון להגן על משפחתי. תודה על התמיכה. שבת שלום" כתב פרל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן