המדינה מחזירה לרב מצגר את נכסיו

המדינה תשיב לרב יונה מצגר, החשוד בלקיחת שוחד, את מרבית נכסיו. שווי רכושו עומד על 20 מיליון ש"ח. עורך דינו: "שהפרקליטות תתאמץ להראות היכן כספי השוחד שלטענתה הרב לקח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/09/16 16:40 יב באלול התשעו

האם הפרקליטות מתקפלת? לפני כחודשיים החרימה המדינה את רכושו של הרב יונה מצגר. היום נודע, כי עורכי דינו הגיעו לסיכום עם פרקליטות המדינה, על 'הפשרת' מרבית הנכסים של הרב הראשי לשעבר המואשם בקבלת שוחד.

אומדן הרכוש שהוחרם ע"י המדינה, עומד על כ- 20 מיליון ש"ח. בין הנכסים ישוחררו ניתן לציין, שלוש דירות, בירושלים ובבאר שבע, שרשומות על שם בנותיו של הרב מצגר, ודירה נוספת הרשומה על שם בנו. בנוסף, החליטה הפרקליטות להשיב לידי הרב סכום כסף נזיל של כ- 750 אלף שקל מכספי קרנות ההשתלמות שלו. "כפי שאמרנו מתחילת הדרך, לא הייתה כל עילה לתפיסת הנכסים ששוחררו, ואנו שמחים לדעת כי גם הפרקליטות השתכנעה בסופו של יום שנכסים אלה מומנו מכספים כשרים". אמר אחד מעורי דינו של הרב, עו"ד טל גבאי. לדבריו, "כעת תתאמץ הפרקליטות להראות היכן מצויים אותם 10 מיליון שקל אשר ניתנו לטענתה לרב ככספי שוחד".

באוקטובר 2015 הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט, כתב אישום נגד הרב הראשי לשעבר, בו האשימו אותו בביצוע עבירות שוחד, מירמה ועוד בעת שכיהן בתפקידו. ע"פ כתב האישום,, במהלך ביצוע העבירות, קיבל הרב לכאורה סכומי שוחד בסך של כ-8 מיליון שקל , ומתוכם נטל לכאורה לכיסו סך של כ-5 מיליון שקל.

בסביבתו של הרב מצגר אמרו היום כי הוא "עבר תקופה לא קלה, כאשר הגבילו את יכולתו להתנהל ברמת היומיום באמצעות תפיסה לא הגיונית של רכוש המשפחה, שנצבר בעמל רב שנים כחוק ובדרך ישרה. מלכתחילה חשבנו שזו פעולה לא עניינית, ואנו שמחים שהאמת יצאה לאור. כרגע הרב נערך לקרב העיקרי על חפותו בבית המשפט".