משרד המשפטים: "פורום תקנה דיווח לגורמי המקצוע במשרדנו על המקרה"

פורום תקנה מגיב לסערה בעקבות פרסום התלונה על הטרדה מינית כנגד ראש מועצת גוש עציון "הפורום לא מאשר, לא מכחיש ולא מתייחס לפניות חיצוניות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/09/16 09:27 יב באלול התשעו

משרד המשפטים: "פורום תקנה דיווח לגורמי המקצוע במשרדנו על המקרה"
Emil Salman, צילום: Emil Salman

פורום תקנה מגיב לחשיפת התלונה על ראש המועצה של גוש עציון דוידי פרל. כפי שפורסם אמש בערוץ 10, צעירה בת 20 דיווחה לפורום תקנה על הטרדה מינית מצידו של פרל. “רשויות החוק במדינת ישראל בראשות היועץ המשפטי לממשלה, הוא הגוף היחיד היודע על כל פעילות של פורום תקנה. מעבר לכך הפורום לא מאשר, לא מכחיש ולא מתייחס לפניות חיצוניות, אלא על פי שיקול דעת חברי הפורום" כך אומרים בפורום.

במשרד המשפטים מאשרים את התלונה וההתנהלות מול פורום תקנה "לא נתייחס לפרטי התלונה. פורום תקנה דיווח לגורמי המקצוע במשרדנו על המקרה, שלא היה מוכר לפני כן למערכת אכיפת החוק. לאחר בחינת הדברים, ובעיקר נוכח סירובה המוחלט של המתלוננת לערב את משטרת ישראל בדבר, גורמי המקצוע מצאו שאין מקום להמליץ ליועץ המשפטי לממשלה להפעיל את סמכותו ולהורות לפורום תקנה להפסיק את הבירור . כל יתר הטיפול של פורום תקנה בעניין נעשה בלא מעורבותנו".

כפי שפורסם אתמול, לפני מספר חודשים פנתה צעירה בת 20 מירושלים לפורום תקנה בטענה כי דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, הטריד אותה מינית. הצעירה הדגישה כי לא תפנה למשטרה מחשש שתופר פרטיותה.

חברי פורום תקנה עדכנו את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופעלו בתיאום איתו לאורך כל התהליך. ראשי הפורום, ביניהם הרב איתן אייזמן והרב יעקב אריאל, זימנו את פרל לפגישה והוא נענה בתחילה בחיוב. לאחר מכן ביטל פרל את הפגישה ומסר לפורום כי הצעירה מוזמנת לפנות למשטרה בנושא.

על פי הפרסום, פורום תקנה החל להפעיל לחץ על פרל באמצעות עירוב רבני גוש עציון ביניהם הרב שלמה ריסקין, הרב גיגי מישיבת הגוש והרבנית מלכה פיוטרקובסקי, כל אלו לא הועילו בהשפעה על פרל. רק לאחר שאחד הרבנים גייס עורך דין עבור המתלוננת, שאמר לפרל כי ידאג לפרסום הפרשה, חתם פרל על הסכם לפיו ישלם למתלוננת מאות אלפי שקלים עבור פיצוי וטיפול פסיכולוגי, בנוסף התחייב פרל שלא להתמודד לתפקיד ראשות המועצה בבחירות הבאות. הצעירה התחייבה למשוך את תלונתה מפורום תקנה.

ההסכם בין פרל למתלוננת נחתם ככל הנראה לפני חודש וחצי. פרל סירב להגיב בעניין.