Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
תנועת נאמני תורה ועבודה: "דרישתם של ראשי המועצות הדתיות להעלאה בשכר מעוררת תהייה" - כיפה

תנועת נאמני תורה ועבודה: "דרישתם של ראשי המועצות הדתיות להעלאה בשכר מעוררת תהייה"

"רוב המועצות הדתיות מתנהלות ללא גוף מפקח שנבחר על ידי הציבור, העומד בראשן ממונה מטעם השר לשירותי דת". מבדיקת כיפה עולה: מנהל המאבק להעלת השכר ממונה כראש שתי מועצות דתיות שונות ומקבל משכורת כפולה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/09/16 17:15 ח באלול התשעו

תנועת נאמני תורה ועבודה: "דרישתם של ראשי המועצות הדתיות להעלאה בשכר מעוררת תהייה"
shutterstock, צילום: shutterstock

תנועת נאמני תורה ועבודה מופתעת נוכח ההודעה על העלאת שכרם של ראשי המועצות הדתיות "דרישתם של ראשי המועצות להעלאת שכרם מעוררת תהייה לאור הנתון שרוב ראשי המועצות הדתיות בארץ מונו, ולא נבחרו. יש טעם לפגם כשרוב המועצות הדתיות מתנהלות ללא גוף מפקח שנבחר על ידי הציבור, כשהעומד בראשן ממונה מטעם השר לשירותי דת וכשיו"ר המפלגה של אותו שר פועל להגדיל את השכר".

"שכרם של אנשים צריך להתעדכן כמו כל שכר בארץ ואולם, הדבר מחייב ביצוע רפורמה בתיפקודן של המועצות. לא יתכן להעלות את השכר בשעה שהפעילות עצמה לוקה בבעיות יסוד".

בתנועת נאמני תורה ועבודה מדגישים כי מי שממנה את ראשי המועצות הדתיות לרוב, הוא המשרד לשירותי דת והרשות המקומית. הרוב המוחלט של ראשי המועצות לא נבחרו על ידי הציבור אלא מונו על ידי משרד הדתות. עלייה בשכר מטעם משרד הדתות למינויים שלא ברור אם נעשו משיקולים מקצועיים בלבד, היא מעילה באמון הציבור ובמערכת הציבורית. מדובר במשרת אמון שהשכר בה ראוי שיעלה אך ורק בצורה רוחבית וסדורה.

מבדיקת כיפה עולה כי מר שלמה תנעמי, העומד בראש ארגון המאגד את ראשי המועצות הדתיות ודורש העלאה בשכר ראשי המועצות הוא בעל מינוי כפול ומכהן הן כראש המועצה הדתית גדרה והן כראש המועצה הדתית אליכין. בראיון לישראל היום אמר מר תנעמי כי "אנחנו מנהלים תקציבים של מיליוני שקלים ועובדים קשה בשביל שכר עלוב. איזה סקטור היה מקבל שכר כזה ושותק".

במשרד הדתות לא מגיבים בנושא, ככל הנראה מתוך הבנה שעד מועד סגירת התקציב הדו-שנתי, הנושא עדיין יהיה בהליכי משא ומתן. על פי משרד הדתות יש מספר ראשי מועצות דתיות המכהנים בשתי מועצות במקביל, כמו שלמה תנעמי, אך הם אינם מקבלים משכורת כפולה אלא משכורת על פי המועצה הגדולה יותר בה הם מכהנים.

כפי שפירסמנו היום בכיפה בעקבות יוזמה של שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, ככל הנראה יעלה משרד האוצר את שכרם של 130 ראשי המועצות הדתיות בארץ. כך פורסם הבוקר בישראל היום. העלאת השכר צפויה להתרחש לפני סגירת התקציב הדו-שנתי לשנת 2017 ו-2018.

השינוי האחרון בשכר ראשי המועצות נקבע ב-2003, אז הורד השכר ונקבע מחדש בהתאם לגודלה של כל מועצה. לפי השינוי האחרון ברשות מקומית שמונה פחות מ-2,500 איש יעבוד ראש המועצה הדתית בהיקף של עד 70% משרה ויקבל משכורת של 6,000 ש"ח בחודש. במועצה המונה בין 10-50 אלף תושבים יעבוד ראש המועצה הדתית גם בהיקף של עד 70% משרה ויקבל שכר של 9,975 ש"ח בחודש. במועצה המונה בין 50-100 אלף תושבים ראש המועצה יעבוד ב-100% משרה תמורת שכר של 14,175 ש"ח ובמועצה המונה מעל 250 אלף תושבים ראש המועצה יעבוד ב-100% משרה תמורת שכר של 18,900 ש"ח.

(צילום: המשרד לשירותי דת)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן