הרב ערוסי לבנט: שלב אנשי תורה מעדות המזרח בועדת ביטון

הרב ערוסי טוען במכתב לשר החינוך כי יהדות המזרח הייתה תמיד דתית ונאמנה לתורת ישראל אך לא מיוצגת כך בועדת ביטון: " שלב בתוך יועציך הקרובים אישים המייצגים נאמנה את מורשת יהדות המזרח המהותית האמתית"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/09/16 17:13 ה באלול התשעו

הרב ערוסי לבנט: שלב אנשי תורה מעדות המזרח בועדת ביטון
דוברות, צילום: דוברות

הרב רצון ערוסי, חבר מועצת הרבנות הראשית, רבה של העיר קרית אונו וחבר בארגון חותם, פנה לשר החינוך נפתלי בנט במכתב גלוי המתייחס לדו"ח ועדת ביטון וקרא לו לשלב יועצים המייצגים את "מורשת יהדות המזרח האמיתית".

הרב ערוסי מבקש במכתבו לכלול בועדת ביטון אנשי תורה ותלמידי חכמים מיהדות המזרח. "יהדות אשכנז זכתה להיות חלוצה לפני המחנה הלאומי בייסודה של המדינה. דא עקא, היו בה זרמים שונים: ציונות מעשית, גם לא אמונית, ציונית דתית לאומית ואנטי ציונית חילונים וחרדים".

לעומת זאת כותב הרב ערוסי כי "יהדות המזרח היא שילוב של אהבת הארץ, אהבת העם, אהבת תורת ישראל, שילוב של תורה עם דרך ארץ ותורה ועבודה. זו היתה שירתם, זו היתה תורתם, זו היתה גם התנהלותם בעליותיהם השונות. אך מורשתם זו לא שולבה בספרי ההיסטוריה של המדינה ולא בספרי החינוך".

הרב ערוסי התייחס לדו"ח ועדת ביטון, וכתב לבנט "זכית ובימיך נתקבלה החלטה היסטורית חשובה להציף את מורשת יהדות המזרח. עניין זה אינו חשוב רק בהיבט החברתי עדתי אלא ובעיקר בהיבט הלאומי"

"אולם" מדגיש הרב ערוסי "תן דעתך לתכנים, שלב בתוך יועציך הקרובים אישים המייצגים נאמנה את מורשת יהדות המזרח המהותית האמתית, שהיא חלק בלתי נפרד ממורשת ישראל הנצחית. יהי רצון שלא תצא תקלה מתחת ידך".