השר ליברמן בסוסיא: לעמונה יש פסק דין חלוט ואנחנו נכבד אותו

שר הביטחון אביגדור ליברמן פתח את שנת הלימודים בהר חברון. יחד עם החיוכים והצילומים הבהיר: "ההתישבות היא לא תוכנית כבקשתך". השר אריאל בעמונה אמר: "אין שום סיבה לעקור אתכם מבתיכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/16 10:59 כח באב התשעו

השר ליברמן בסוסיא: לעמונה יש פסק דין חלוט ואנחנו נכבד אותו
דוברות הר חברון, צילום: דוברות הר חברון

במקביל לחגיגות פתיחת שנת הלימודים ברחבי הארץ העביר שר הביטחון,אביגדור ליברמן שסייר היום במוסדות החינוך בהר חברון, מסר למתיישבים בעמונה ואמר במהלך ביקור בבי"הס בסוסיא: כולם צריכים להבין שהתיישבות זאת לא תכנית כבקשתך. לעמונה יש פסק דין חלוט ואנחנו נכבד אותו. שאף אחד לא ישלה עצמו שלא נכבד. כך דיווח כתב ההתישבות של רשת ב', צחי כהן.

ליברמן התייחס גם ליחס לתושבים הערבים באזור הר חברון ואמר: "בסופו של דבר נגזר עלינו לחיות עם השכנים. נכון, שכנים כמו יטה, כפר שהוציא 7 מחבלים שרצחו יהודים רק בשנים האחרונות. זה שכנים שהלוואי שהיינו זוכים לשכנים אחרים. אנחנו מחפשים פתרון ורוצים להיות גם אנשים טובים וגם לכבד את הסביבה.

שר הביטחון ציין כי אתמול אישרה הממשלה אישורי בניה במספר יישובים ביו"ש: "אנחנו גם בונים. אישרנו בנייה משמעותית בהרבה יישובים בהתאם לחוק. ואנחנו נמשיך. אנחנו לא כמו השכנים שלנו.לא יודע אם התקשורת יודעת, בפיגוע האחרון כשנרצח מיכי מרק הי"ד באו שני פלשתינים לעזור לו. האחד רופא עם קלינקה פרטית ואחד עובד של הרשות הפלשתינית. העובד פוטר, ולקלינקה של הרופא דאגו שלא יבואו".

ובעמונה, פתח את שנת הלימודים שר החקלאות אורי אריאל שברך את הילדים בברכת כהנים והצטרף למעגל מתופפים. אריאל אמר לילדים, להורים וצוות החינוכי: "אנחנו פותחים הבוקר, את שנת הלימודים ואני שמח לראות פה 200 ילדים שהולכים לגנים ולבתי הספר בתוך היישוב. עצם זה שפתחתם את שנת הלימודים במסגרות ביישוב, מחזקת את עמדתי כי אין שום סיבה לעקור אתכם מבתיכם".

יו"ר מטה המאבק עו"ד אביחי בוארון אמר בביקורו של השר: "אנחנו מאמינים שמערכת החינוך בה לומדים ילדי עמונה, תלמד את ילדנו בשיעורי ההיסטוריה שהימים בהם יהודים גורשו מבתיהם הם ימים מקוללים, נחלת העבר, ימים שלא יחזרו עוד"

(צילום: הלל מאיר/TPS)

(צילום: הלל מאיר/TPS)