המנהיגה הרוחנית החדשה ל'כיפה': "זו הזדמנות יקרה ללוות נשים ואנשים במסע חייהם"

הרבנית כרמית פיינטוך, שנבחרה לכהן כמנהיגה הרוחנית של קהילת רמב"ן לצדו של הרב בני לאו, אומרת ל'כיפה': "זכינו לחיות בדור מיוחד שבו נשים יכולות לתת מכוחותיהן להנהגה רוחנית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/08/16 09:53 כ באב התשעו

המנהיגה הרוחנית החדשה ל'כיפה': "זו הזדמנות יקרה ללוות נשים ואנשים במסע חייהם"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

לאחר חיפושים שנערכו מספר חודשים נבחרה כרמית פיינטוך, ר"מית ממדרשת מגדל עוז, לתפקיד מנהיגה רוחנית בקהילת הרמב"ן. "'כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים'. בשמחה, בהתרגשות ובתחושת שליחות, אצטרף בקרוב אל הרב בני לאו ואל קהילת רמב"ן בירושלים, להנהגת הקהילה", אומרת הרבנית פיינטוך ל'כיפה' ומוסיפה כי "זכינו לחיות בדור מיוחד שבו נשים יכולות לתת מכוחותיהן להנהגה רוחנית".

הרבנית סיפרה במקצת על הציפיות שלה מהתפקיד החדש והדברים שתביא עימה, "זכיתי אני ללמוד ולגדול בעולמה של תורה, מפי מורות ומורים רבים וטובים ובבתי מדרש שונים. בהנהגת הקהילה אני רואה הזדמנות יקרה ללוות נשים ואנשים במסע חייהם מתוך ראיה של אמונה ושל תורה. לעזור במציאת משמעות ופשר מתוך לימוד התורה והכלים החינוכיים והטיפוליים שצברתי. אני מודה לקהילת רמב"ן ולרב בני על האמון שנתנו בי ומצפה לעבודה פורייה ומצמיחה".

הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן, בירך גם הוא על המינוי החדש וכתב בדף הפייסבוק שלו, "הרבנית כרמית פיינטוך, מהמורות הנערצות ביותר במדרשת "מגדל עז" שבגוש עציון, תיכנס לתפקידה בחודש אלול". על מהות התפקיד אמר הרב לאו, "מהו בעצם התוכן של "תיכנס לתפקידה"? מה הציפיות? איזה חלל היא אמורה למלא? את התשובה לשאלות אלו תענה הרבנית כרמית במהלך עבודתה. תוך זמן (לא רב להערכתי) השאלה הזו תהיה מיותרת. הנוכחות של אשה בעמדת מנהיגות רוחנית בקהילה מייצרת את התפקיד בעצמו".

הרב לאו כתב גם על התהליכים שעוברת החברה הדתית כפי שמשתקף מביחרת אשה לתפקיד מנהיגה רוחנית, "אני מאמין בתהליכים פנימיים ועמוקים שעוברים על חברה בכלל ועל חברה דתית בפרט. בית הכנסת שלנו והמתפללים בו בחרו להיות שייכים לקהילה הדתית שאינה עוקרת את ההלכה המוסכמת כדרך הרבים. אבל בתוך המסגרת יש אפשרות להגדיל את מעגל המשתתפים בעבודה הרוחנית ובכלל זה לפנות מקום לנשים שתשתלבנה בהנהגה הרוחנית לצידם של הרבנים".

בארגון רבני ורבניות בית הלל, אשר הרבנית פיינטוך נמנית בין חבריו, בירכו גם הם על המינוי. "ארגון רבני ורבניות בית הלל מברך את חברתנו, הרבנית כרמית פיינטוך, על מינויה כמנהיגה הרוחנית של קהילת הרמב"ן, לצידו של הרב בני לאו.

בארגון קראו לקהילות נוספות לשלב נשים בהנהגתן הרוחנית "כארגון אשר חרט על דגלו את הצורך בהעצמת נשים תלמידות חכמים בהנהגה ובהפצת תורה, ואשר הינו הארגון הרבני האורתודוכסי הראשון והיחיד שנשים לוקחות חלק שווה ומלא בהנהגתו, אנו נרגשים מצעד משמעותי זה. הרבנית כרמית, המשמשת כר"מית במדרשת מגדל עוז בשבע השנים האחרונות, מצטרפת לנשים אחרות שהקדישו שנים רבות ללימוד תורה ונמצאו ראויות להנהגה תורנית בציבור, בקהילה ובמוסדות לימוד תורה, ביניהן ד"ר ג'ני רוזנפלד באפרת והרבנית אושרה קורן ברעננה. אנחנו קוראים לקהילות נוספות בארץ להצטרף למגמה, ולמצוא דרכים לשלב נשים בהנהגתן הרוחנית"