"הארץ": מעצרים מנהליים מפחיתים את האלימות כלפי ערבים

בשב"כ ובמשטרה טוענים כי מאז ההצתה בדומא חלה ירידה במספר מקרי האלימות של יהודים כלפי פלשתינים. ב"הארץ" פורסם הבוקר כי הסיבה לירידה היא מעצרים מנהליים והרחקה של עשרות פעילי ימין מיישוביהם ביהודה ושומרון

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 24/08/16 09:31 כ באב התשעו

"הארץ": מעצרים מנהליים מפחיתים את האלימות כלפי ערבים
Basel Awidat, פלאש 90, צילום: Basel Awidat, פלאש 90

על פי נתוני שרות הביטחון הכללי והמשטרה מספר מקרי האלימות ופשעי השנאה של יהודים נגד פלשתינים נמצא במגמת ירידה משמעותית מאז נובמבר האחרון.

לטענת עיתון "הארץ", כפי שפורסמה הבוקר, הירידה נובעת ממעצרים מנהליים רבים והרחקת פעילי ימין משטחי יהודה ושומרון. לטענת "הארץ" מאז השריפה בכפר דומא כוחות הביטחון ביצעו גל מעצרים של יהודים באיזור והרחיקו עשרות פעילי ימין בעזרת צווים מנהליים, פי שלוש בהשוואה לשנים קודמות.

על פי השב"כ, מאז אירועי כפר דומא, דווח רק על שני פשעי שנאה נגד ערבים ביהודה ושומרון, לעומת 15 אירועים דומים בתקופה המקבילה בשנת 2015. גם לפי נתוני משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטאריים, מספר אירועי האלימות כלפי פלסטינים נמצא במגמת ירידה.

נדמה כי בשב"כ רואים במעצרים המנהליים פתרון יעיל אך תגובות רבות מצד תושבי יהודה ושומרון קוראות להפסיק את השימוש במעצרים המנהליים בטענה לרמיסת זכויות אדם ופגיעה קשה בזכויות העצורים. עורך הדין יצחק בם, שייצג כמה מהמורחקים, טוען כי מדובר בכלי אנטי־דמוקרטי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן