בלעדי ל'כיפה': הכירו, ראש הישיבה שיחליף את הרב עזרא שיינברג

הוא בן 38. למד ולימד 18 שנה מתוכם כעשור בישיבת 'הר המור'. סובר שרק עמל בתורה יכול להצמיח תלמידי חכמים ומתכוון לקחת את הישיבה לכיוון שונה לחלוטין. הכירו את הרב שי לוי. ואף מילה על קודמו בתפקיד

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/08/16 18:43 יז באב התשעו

בלעדי ל'כיפה': הכירו, ראש הישיבה שיחליף את הרב עזרא שיינברג
צילום מסך, צילום: צילום מסך

ישיבת אורות האר"י בצפת חוותה משבר חמור בשנה האחרונה מאז התגלו החשדות בעבירות מין חמורות נגד ראש הישיבה הרב עזרא שיינברג. כעת יוצאת הישיבה לדרך חדשה. ומי שיוביל ויפקד על הספינה הוא הרב שי לוי.

הרב לוי, בן 38 ומאחוריו 18 שנה של לימוד תורה במספר ישיבות ומוסדות תורניים, ביניהם מכון מאיר וישיבת 'הר המור' בה למד כמעט כעשור בשתי תקופות שונות.

על הקשר שנוצר עם הישיבה בצפת מספר הרב ל'כיפה', "אחד הר"מים הכיר אותי מאחת הישיבות בהן למדנו יחד והזמין אותי להעביר שיעור". לאחר שההתרשמות ההדדית היתה חיובית החל הרב לוי להעביר בישיבה שיעורים באופן קבוע, "במשך שנה הגעתי בימי חמישי מירושלים לצפת להעביר שיעורים בישיבה ומתוך כך עלה נושא ראשות הישיבה".

סביר מאוד להניח שמעתה תלך הישיבה לכיוון אחר ומדרך חינוכית אחרת מזו שהיתה נהוגה עד כה."עיקר הלימוד יהיה סביב לימוד הגמרא" אומר הרב לוי שסובר שיש רק דרך אחת לגדול ולצמוח בתורה, "עמל של תורה, בלי קיצורי דרך. אי אפשר לגדול מהר בתורה. אני אולי יודע איך אפשר לגדול בתורה אבל אני לא מכיר דרך מהירה. אני אומר תמיד לתלמידים שלי שאם הם רוצים לצמוח מהר בעולם התורה אז שיחפשו מישהו אחר שילמד אותם".

לדברי הרב לוי, הוא קיבל את ברכת הדרך מכמה רבנים ידועים שמכירים אותו וחשוב לו לציין שהוא עושה הכל על דעת רבותיו או לפחות על פי רוח הלימוד והחינוך שספג מהם. מי שהיה בסוד העניינים ותרם את חלקו למהלך הוא רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו.

[embed]

]