במסווה של "חיזוק יהדות התפוצות" גפני אישר העברת עשרה מיליון ש"ח למקוואות לרפורמים

ועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני אישרה העברה של מיליוני שקלים לצורך "חיזוק יהדות התפוצות". בפועל- הכסף נועד לבניית מקוואות יעודיים לאחר שמקוואות המועצות הדתיות נסגרו לאורתודוכסים בלבד

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/08/16 16:45 ד באב התשעו

במסווה של "חיזוק יהדות התפוצות" גפני אישר העברת עשרה מיליון ש"ח למקוואות לרפורמים
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אישר העברת עשרה מיליון שקלים לבניית מקוואות עבור רפורמים וקונסרבטיביים. הכספים הועברו תחת ההגדרה של כספים ייעודיים ל"חיזוק יהדות התפוצות".

חוק המקוואות שיזם ח"כ גפני ועבר לפני כשבועיים בקריאה שנייה ושלישית נועד כדי למנוע מנשים רפורמיות וקונסרבטיביות לטבול במקוואות הרגילים במועצות הדתיות. עשרה מיליון השקלים שהעביר היום גפני בוועדת הכספים, יושקעו בבניית מקוואות ייעודיים עבור רפורמים וקונסרבטיביים, לאחר שנשללה אפשרותם לטבול במקוואות הרגילים.

חוק המקוואות ייכנס לתוקף בעוד תשעה חודשים, בזמן זה התחייבה הסוכנות היהודית להקים ארבעה מקוואות המיועדים לנשים קונסרבטיביות ורפורמיות. בהצעת החוק שיזם גפני נכתב כי: "במדינת ישראל, מאז ומעולם, משמשים המקוואות לצורכי מסורת, הלכה ומנהג ולשם כך ניתן מימון ציבורי לבניית ותחזוק המקוואות. בעקבות עתירת גופים שמטרתם לקעקע את יסודות היהדות המקובלת במשך אלפי שנים, פסק בית המשפט העליון כי יש לאפשר לכתות שונות לעשות שימוש במקוואות טהרה לצורך טקסים שונים, שנערכים על ידם".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/88201649415.mp4[/embed]

ח"כ עליזה לביא אמרה היום בוועדת הכספים כי "ראשיתו ולידתו של חוק המקוואות בחטא. נושא שמעולם לא טופל בחקיקה, הפך מקום לקרב פוליטי מיותר ופוגעני. אלמלא ההליך הלא דמוקרטי שביקש לעקוף את פסיקת בג"צ ולהדיר קבוצות ממקוואות ציבוריים, לא היה נדרש גפני באילתורים שונים להעברתם של כספים ייעודיים עבור הזרמים".

"עם זאת, אני מברכת על כך שהמדינה לא הותירה את הכתם הזה ללא פתרון, וסיפקה חלופה סבירה. את שירותי הדת בישראל צריך להרחיב ולשפר ולא לצמצם, ואני מקווה שזהו צעד ראשון בכיוון להשבת היהדות לדרכה האמיתית- מכילה ומסבירת פנים" אמרה ח"כ לביא.

בפנייה להעברת הכספים שהוגשה לועדת הכספים נכתב כי "פנייה תקציבית זו נועדה לבצע שינויים פנימיים בסך של 10,000 אלפי ש"ח במשרד ראש הממשלה לצורך קידום תשתיות המיועדות ומיזמים משותפים לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות". עוד נכתב בקשר למערכת היחסים עם יהדות התפוצות כי "בשנים האחרונות הופך תחום זה למורכב ורגיש והדבר מחייב היערכות שתתמודד ביעילות וברגישות עם האתגר שלפנינו: העמקת והמחשת התפיסה הערכית לפיה מדינת ישראל היא ביתם של כל יהודי העולם".

(צילום: הפנייה לועדת הכספים)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן