ח"כ חוטובלי: "במקום להאריך את המסגרות לגיל הרך, לקצר את שעות העבודה"

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי-אלון טוענת כי ישראל אינה יכולה לאמץ תרבויות עבודה, חינוך ורווחה ממדינות אחרות בגלל ייחודיות מאפייני המשפחה בארץ. "פתאום הבנתי למה בפינלנד יש 15 ילדים בכיתה- כי אלו כל הילדים שיש בפינלנד בגיל הזה. אנו מדינה שואפת חיים עובדה זו דורשת התייחסות שונה למושג האיזון בין עבודה ומשפחה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 31/07/16 11:03 כה בתמוז התשעו

ח"כ חוטובלי: "במקום להאריך את המסגרות לגיל הרך, לקצר את שעות העבודה"
יחצ, צילום: יחצ

"מדינת ישראל צריכה לייצא לעולם לא רק הייטק ויהלומים אלא גם ערכי משפחה. מול השיח הביטחוני הקיים והשיח החברתי-כלכלי, אנו נדרשים לשוחח גם על זהותה של המדינה, ולהדגיש את הערכים אותם אנו רוצים להאיר לעולם" אמרה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי-אלון בכנס נשות רבנים של איגוד רבני קהילות ומפעלות הציונות הדתית שנערך בשבוע שעבר בהשתתפות הרבנית טובה אליהו, הרבנית טובה בזק, הרבנית נחמה אריאל וחני ליפשיץ שליחת חב"ד בקטמנדו.

"ערכי המשפחה הישראלית יחודיים וכך צריכים להיות גם החוקים, הערכים בישראל. עלינו לייצא לעולם את המודל שנבנה פה ולא להיפך" אמרה חוטובלי, שלא מזמן ילדה את בתה השנייה והפכה למוקד התעניינות במדינות אותן היא פקדה ופוקדת, בליווי סל קל או בטן הריונית.

חוטובלי טוענת כי הניסיון "לייבא" מארצות שונות תרבות עבודה, ניהול של מערכת החינוך ועוד נועד לכשלון בגלל הייחודיות של מאפייני המשפחות בישראל. "כשהסתובבתי בעולם לא ראיתי כל כך הרבה ילדים כמו בארץ פתאום הבנתי למה בפינלנד יש 15 ילדים בכיתה- כי אלו כל הילדים שיש בפינלנד בגיל הזה".

כשנשים כמעט אינן יולדות המדינה יכולה לאפשר חופשה של שנתיים לכל יולדת- כפי שנהוג במדינות מערב אירופה. הרכב המשפחה בישראל שונה, אמרה חוטובלי והדבר משפיע על אופי מסגרות החינוך, חוקי משפחה ורווחה ועוד.

חוטובלי טונעת כי יש צורך במחאה ציבורית משמעותית בנוגע לשעות העבודה, שבוע העבודה בישראל עומד על 43 שעות שבועיות בעוד שברוב המדינות החברות בארגון ה-OECD עובדים בממוצע כ-35 או 36 שעות בשבוע. "לצד מחאת השכר היה הגיוני שאנשים יימחו על שעות העבודה בארץ שלא מאפשרות להורים לתפקד כגורם משמעותי בחיי ילדיהם. במקום להאריך עוד ועוד את המסגרות לגיל הרך, אפשר לייעל את העבודה ולקצר את מספר השעות. מול אירופה המזדקנת ושיעור הילודה הפוחת, בישראל שיעור הילודה גובר. אנו מדינה שואפת חיים עובדה זו דורשת התייחסות שונה למושג האיזון בין עבודה ומשפחה".