מצעד התשובה למצעד הגאווה- מצעד המקדש

שבוע לאחר מצעד הקהילה הלהט"בית, החליט הרב ישראל אריאל שירושלים זקוקה למצעד מסוג אחר לגמרי, צעדת המקדש. "אחרי המצעד שהיה בירושלים יזמנו את צעדת המקדש כדי לחזק את הקשר העמוק עם מקום המקדש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/07/16 10:50 כא בתמוז התשעו

מצעד התשובה למצעד הגאווה- מצעד המקדש

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, פנה למשטרת ירושלים בבקשה רשמית ולקבלת אישור לערוך את מצעד המקדש הראשון בעיר, מתווה המצעד על פי בקשת הרב אריאל יעבור בין כיכר ציון לרחבת עזרת ישראל.

לטענתו, אחרי המצעד של הקהילה הלהט"בית שהתקיים רק בשבוע שעבר זה מה שעם ישראל צריך "אחרי המצעד שהיה בירושלים יזמנו את צעדת המקדש כדי לחזק את הקשר העמוק עם מקום המקדש מתוך תפילה שחודש אב יהפוך מאבל לנחמה".

מבחינתו הצעדה שהוא מנסה לייסד תהווה אבן יסוד ומעין כנס הפתיחה של נוער המקדש, לדבריו מאות בני נוער ברחבי הארץ לוקחים את עניין המקדש ברצינות, לומדים את המסכתות הרלוונטיות ונוטלים חלק בפעילויות שמארגן המכון "יש כיום מאות תלמידים מישיבות תיכוניות ואולפנות שלוקחים את הנושא הזה ברצינות, לומדים מסכת מידות, סדר העבודה וסדר הקורבנות. יש להם ידע יותר מאשר לרבים מרבני ישראל. המטרה להפיץ את לימוד המקדש גם בישיבות הגבוהות שילמדו את התחום הזה".

הרב אריאל מסביר גם את הבחירה לסיים את המצעד דווקא ברחבת עזרת ישראל, "הקצו את המקום לתנועות המסורתיות בפועל זה עומד ריק, הם רוצים את הכותל עצמו. אנחנו נגיע לשם במעמד תפילה מיוחד שיחתום את הצעדה".