הרב לוינשטיין: "המילה 'סוטים' לא באה ממקום שיפוטי אלא כהגדרה מדעית"

בשיחה סגורה שהעביר לתלמידיו בעלי, אמר הרב יגאל שאמנם צריך לחבק אדם שסובל ולעזור לו וש "ישנם אנשים שנולדו עם נטיות הפוכות, התורה לא שופטת אותם אם זה טוב או רע, אבל על המעשה עצמו היא אוסרת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/07/16 10:28 טו בתמוז התשעו

הרב לוינשטיין: "המילה 'סוטים' לא באה ממקום שיפוטי אלא כהגדרה מדעית"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

ראש המכינה בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, התייחס השבוע לראשונה לאותו נאום שנשא בכנס מטעם מכון ליב"ה בשבוע שעבר ולדבריו על קהילת הלהט"ב, בשיחה עם התלמידים שחלק מתוכנה פורסם באתר 'וואלה', ביקש הרב לוינשטיין להבהיר את עמדתו ואמר שהמילה 'סטייה' לא באה ממקום שיפוטי אלא ממקום של הגדרה מדעית "עד שנת 1973 הגדירו פסיכולוגים אמריקנים את הנטיות ההפוכות כסטייה מעולם הטבע. בעקבות לחץ גדול הם נאלצו לשנות את ההגדרות והפסיקו לטעון שזו סטייה, אך מלכתחילה ההגדרה שלהם הייתה שזו סטייה".


במהלך השיחה הקפיד הרב להשתמש בהגדרה 'נטיות הפוכות' בניגוד לנאום מהשבוע שעבר ואמר בין היתר כי יש לחבק את הסובלים מנטיות אלה אך יחד עם זאת הבהיר "אני לא נותן לגיטימציה, אני מטפל ומפנה לאנשי המקצוע".


הרב לוינשטיין ניסה גם להסביר את עמדת התורה ביחס לבעלי נטיות הפוכות ואמר כי "אדם נולד עם נטיות - חלקן חיוביות וחלקן שליליות. התורה לא באה בטענות לאדם על נטיותיו השליליות, היא לא מאשימה אותו על כך. מה כן התורה מגדירה? שאסור לו לאדם להוציא מהכח אל הפועל את הנטיות השליליות. יש לך נטייה לכעוס, זה בסדר אבל אסור לך לכעוס. איזהו הגיבור- הכובש את יצרו. זו הגדרת התורה. ישנם אנשים שנולדו עם נטיות הפוכות. התורה לא שופטת אותם אם זה טוב או רע, אבל על המעשה עצמו היא אוסרת".


לסיום הוא ציין שיש לבצע הפרדה בין העמדה הציבורית שצריכה להיות חדה ובלתי מתפשרת לבין היחס האישי החם שיש לתת לבעלי נטיות הפוכות "אני אמנם נאבק ציבורית נגד מתן לגיטימיות לנטיות הפוכות ונגד הדרישה שאני כאדם דתי אתן למה שאסור מן התורה לגיטמציה, זו עמדתי הציבורית, אבל ברמה האישית אני מטפל, מסייע, מאזין, עוזר ומפנה למיטב אנשי המקצוע. ישנם רבים שניתן לסייע להם ולתקן את הנטיות ההפוכות. אלו שלא ניתן לסייע להם, צריך לעזור להם, לתמוך בהם".

אתמול חתמו 300 רבנים, ביניהם רבני קהילות וראשי ישבות, על מכתב תמיכה ברב לוינשטיין בו ציינו גם הם את המורכבות וההבדל שצריך להיות בין היחס האישי החם שצריך לגלות כלפי להט"בים באופן פרטי לבין עמדת התורה בהתייחס לעצם 'התופעה' והצורך שלא לתת לגיטימציה לאורח חיים הנוגד את ההלכה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן