הרב מדן על דברי הרב לוינשטיין: "טעות גדולה בעלת מחיר כבד מדי"

במקביל לשבחים לרב לוינשטיין ולהסתייגות מלבקר תלמיד חכם בפומבי, אמר היום הרב יעקב מדן: "אמירה גורפת בגנות החד-מיניים גרמה להם עלבון וסבל לא מוצדקים כלל. חלקם אנשים צדיקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/16 19:19 יג בתמוז התשעו

הרב מדן על דברי הרב לוינשטיין: "טעות גדולה בעלת מחיר כבד מדי"
cc by Yeshivat Har Etzion, צילום: cc by Yeshivat Har Etzion

ראש ישיבת ההסדר 'הר עציון' שבגוש עציון, הרב יעקב מדן נתן היום שיחה בבית המדרש בעקבות דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה בעלי.

הרב פתח בדברי הערכה רבה למפעלו החינוכי של הרב יגאל, למסירותו העצומה לתלמידיו ולמאבקיו עלדמותו הערכית של צה"ל. עם זאת, הרב הדגיש שהתבטאותו האחרונה של הרב יגאל על החד-מיניים הייתה טעות: "לא על כל טעות של רב תלמיד חכם אני רץ להוקיע אותו בציבור, אך כאן מדובר בטעות גדולה, שגם לשתיקה כלפיה יש מחיר, והפעם מחיר כבד, כבד מדי. מעי מתהפכים בקרבי כשאני יוצא נגדו, אך אעשה זאת למרות זאת".

הרב עמד על כך שהחד-מיניים הם קבוצה שאנשיה לא נמצאים בה מתוך בחירה, אלא כך הם נולדו או שכך התגבשה בשלב מסוים זהותם המינית. הרב טען ש"אמירה גורפת בגנות החד-מיניים גרמה להם עלבון וסבל לא מוצדקים כלל. חלקם אנשים צדיקים, שבנוסף לכל ההתמודדויות בעולמנו יש להם התמודדות נוספת שאינה קלה כלל וכלל, ורבים מאוד מהם עומדים בה בגבורה".

הרב הזכיר את קשריו עם ארגון חד-מיני שחבריו קיבלו על עצמם לשמוע לקול ההלכה, וסיפר: "הם ביקשו קולות בסייגים, והיו זכאים לכך וטוב שביקשו זאת. אך לא הכול ניתן להתיר, ולא אפרט. אנשים אלו הם צדיקים גמורים, ותעמוד לנו זכותם. אנשים כאלה נמצאים מן הסתם גם בישיבה, והיו מי ששוחחו עמי על כך באופן דיסקרטי".

הרב הדגיש, שאין בתמיכה זו כדי לגרוע מן האיסור החמור של משכב זכר, ומן התרבות המפתחת לגיטימציה מלאה למעשה זה. על כך יש להיאבק, ואף לצאת נגד תרבות של השתקה והפחדה המונעת כל שיח המביע עמדה מורכבת בנושא זה, ויש לשמור בו על הבדלה ברורה בין כבודו של מי שנטייתו לכך לבין חומרת המעשה.

הרב סיים את דבריו בחזרה על "הזהירות הנצרכת בכבודם של בעלי הנטייה החד מינית ובמיוחד של העושים כל מאמץ לשמור על איסורי התורה בכך, ולא לכלול את כולם באופן עיוור יחד עם מהרסי המשפחה היהודית ביודעין ובכוונה תחילה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן