הרב יעקב אריאל: "מחדל שהציבור הדתי לא הצטרף למחאה החברתית"

חמש שנים לאחר המחאה החברתית ורגע לפני הקמת בית מדרש לבירור סוגיות חברתיות מהזווית היהודית, אומר הרב אריאל שהעניין החברתי הוא "הבעיה החמורה והחשובה ביותר במדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/16 13:29 יג בתמוז התשעו

הרב יעקב אריאל: "מחדל שהציבור הדתי לא הצטרף למחאה החברתית"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ספק רב אם במחאה החברתית הבאה נראה על במה אחת את דפני ליף והרב יעקב אריאל, אך נראה שלפחות בחלק מהדברים השניים תמימי דעים.


ארגון 'חותם' בשיתוף קרן אביה מקים בימים אלה בית מדרש חברתי שנועד לברר עניינים ובעיות חברתיות בראי היהדות, חמש שנים לאחר המחאה החברתית רוצים בארגון להיכנס מתחת האלונקה החברתית, לתרום את תרומתם ובעיקר לרתום את הציבור הדתי הלאומי שלטענתם לא היה מעורב מספיק במחאת האוהלים המפורסמת.


נשיא הארגון ורבה הראשי של רמת גן, הרב יעקב אריאל אומר לקראת פתיחת בית המדרש: "היה אז מחדל שהציבור הדתי לא הצטרף למחאה. אני לא אומר שבכלל לא, אני אישית הצטרפתי למחאה ברמת גן וביקשתי מהישיבה להקים אוהל. אמנם היתה בעיה שההפגנות היו במוצאי שבתות של קיץ, והציבור הדתי לא יכל להגיע, אז היה צריך למצוא דרכים שהציבור הדתי יביע את מחאתו בזמנים אחרים, אבל בכלל לא למחות?".


לדבריו מדובר "בבעיה החמורה והחשובה ביותר במדינה", מכיוון ש "זוגות צעירים לא יכולים להתחתן כי אין להם דיור". הרב הוסיף ואמר כי "יש כמה דברים שעל פי היהדות צריך לדאוג שכל אדם מישראל יקבל אותם - מזון, מרפא, מדור ומלבוש".


הרב אריאל מציין כי הנושא החברתי תופס מקום מרכזי ביהדות ולמרות שבימינו נוצר הרושם המוטעה כאילו התורה והנושאים החברתיים מנוגדים, לדבריו "זו טעות חמורה מאוד, נכון אנחנו לא מרקסיסטים אלא חברתיים כערך שה' ציווה את האדם להיות מוסרי, בצלם אלוקים ברא את האדם - האדם צריך לדאוג לחברה".


בית המדרש לחברה של ארגון חותם שיפתח בקרוב בניצן, עורך ביום חמישי הקרוב יום עיון והיכרות בנושא "שיח הזכויות אל מול שיח האחריות", בהשתתפות השופט לשעבר פיליפ מרכוס, הרב עזריאל אריאל ראש מחלקת חברה ורווחה בחותם, הרב קובי בורשטיין, והרב יגאל קמינצקי.


לסיום מקווה הרב אריאל שבית המדרש יצליח "להביא בשורה חברתית וצדק חברתי".