סמוטריץ' בביקורת על בנט: "אני מצפה משר החינוך לחנך גם לערכי המשפחה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ'הגיב הבוקר לביקורתו של שר החינוך בנט על דברי הרב לוינשטיין ואמר: "הייתה חסרה לי אמירה ערכית. לא לטשטש את האמת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/16 10:27 יג בתמוז התשעו

סמוטריץ' בביקורת על בנט: "אני מצפה משר החינוך לחנך גם לערכי המשפחה"
Nati Shohat, פלאש 90, צילום: Nati Shohat, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב הבוקר בתכניתו 'עצם הענין' של קלמן ליבסקינד ב'גלי ישראל' לביקורת שהשמיע אמש נפתלי בנט על דברי הרב לוינשטיין בנוגע לקהילת הלהט"ב.

בפתח דבריו הקפיד סמוטריץ' לשבח את ראש מפלגתו על כך שהוא יודע לומר דברי ביקורת בצורה מכובדת אך הוסיף שציפה גם להתייחסות יותר ערכית "מצד אחד מאוד אהבתי, לנפתלי יש כישרון לומר את הדברים בצורה יפה ומכובדת, אני מוכרח לומר שמאוד היה חסר לי החצי השני של הנאום וזאת איזושהי אמירה ערכית".

סמוטריץ' ציין בהמשך דבריו כי חשוב מאוד היחס החם והאמפטיה ברמה האישית לבעלי נטיות הפוכות אך הוא מצפה גם משר החינוך לחנך בין היתר לערכי משפחה "אפשר לדבר הרבה על התורה כדרכיה דרכי נעם, אפשר לדבר על האמפתיה ברמה האישית למי שיש לו נטיות כאלה ואחרות אך אני מצפה משר החינוך כמו שהוא מחנך את ילדי ישראל לסובלנות וקבלת האחר, גם לחנך אותם לערכי משפחה, לא לטשטש את האמת".

לשיטתו של ח"כ סמוטריץ מרבים בשיח הציבורי לערבב יותר מידי בין הפן האישי לבין היחס לתופעת הלהט"ב עצמה "כמו שאפשר היה להאשים אולי את הרב יגאל או אחרים שחסרה להם אמפטיה לאדם הפרטי, אני חושב שאפשר להאשים את כל המחבקים ומגלי האמפטיה הפרטית בכך שחסרה להם האמירה הערכית הברורה".

לסיום אמר סמוטריץ' כי "שאלת הטרמינולוגיה היא שאלה טקטית לחלוטין, גם אני משתדל לברור את מילותי כדי שעיקר העיסוק יהיה סביב התוכן ולא סביב אמירה כזו או אחרת, אבל אני ממש לא יכול לכעוס על הרב יגאל שאמר אמירה ערכית נחרצת וחשובה אל מול תופעה שהיא מסוכנת והרסנית לחברה".