משרד הביטחון: אם לא תהיה הבהרה נשקול הסרת תקציב מהמכינה בעלי

בסוף השבוע קראו מספר חברי כנסת לפטר או להפסיק את תקצוב המכינה בעלי בעקבות דבריו של ראש המכינה הרב יגאל לוינשטיין. כעת נראה כי הקריאה של ח"כ סתיו שפיר וקסניה סבטלובה נפלה על אוזניים קשובות במשרד הביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/16 18:19 יב בתמוז התשעו

משרד הביטחון: אם לא תהיה הבהרה נשקול הסרת תקציב מהמכינה בעלי
Roniteckshtain-cc-sa-by, צילום: Roniteckshtain-cc-sa-by

במשרד הביטחון יוצאים נגד דבריו של הרב יגאל לוינשטיין שכינה את ההומואים "סוטים". ב-ynet פורסם כי המשרד הביטחון כי המשרד מגנה בתוקף את דברי ראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי נגד חיילים להט"בים ורואה אותם בחומרה רבה.

מנכ"ל המשרד אלוף במיל' אודי אדם הנחה את האגף הביטחוני-חברתי במשרד, האחראי על המכינות הקדם צבאיות, לדרוש מהמכינה הבהרות על הדברים, שכן תקציב המכינה ממומן בחציו על ידי משרד הביטחון. בנוסף, אמרו גורמים במשרד הביטחון כי לא נפסלת האפשרות לביטול ההכרה במכינה כקדם צבאית, אם הרב לא יחזור בו מדבריו.

יום לאחר פרסום דבריו של הרב יגאל לוינשטיין ב'כיפה' הגיבה ח"כ סתיו שפיר וקראה לעצור את התקציב למכינה בעלי: "המכינה של לוינשטיין - והמשכורת שלו - ממומנות מכספי המסים של כולנו דרך משרד החינוך. את זה צריך לעצור מיד".

ח"כ קסניה סבטולובה הגיבה פנתה במכתב חריף לשר החינוך ולשר הביטחון: "קראו לסדר את הרב יגאל לוינשטיין שמשתמש בתפקידו כאיש חינוך כדי לזרוע פילוג בעם ולהסית נגד להט"בים"