למעט בנט: הח"כים מהבית היהודי מסרבים להגיב לדברי הרב לוינשטיין

בניגוד לתמיכה שקיבל הרב קרים מחברי הבית היהודי בשבוע שעבר כל הח"כים למעט השר בנט, סירבו להגיב לבקשת 'כיפה' להתייחס לדבריו של הרב לוינשטיין

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/07/16 17:46 יב בתמוז התשעו

למעט בנט: הח"כים מהבית היהודי מסרבים להגיב לדברי הרב לוינשטיין
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר מיהרו חברי כנסת רבים, ביניהם בצלאל סמוטריץ', הרב אלי בן דהן, איילת שקד, שולי מועלם, להגן על הרב אייל קרים נוכח הסערה התקשורתית סביבו לפני מינויו לרב הצבאי הראשי.

בסוף השבוע מצא את עצמו הרב יגאל לוינשטיין תחת מתקפה לא פחות קטנה מזו של הרב קרים, לאחר התבטאויותיו לגבי הקהילה הגאה ולגבי חברי התנועה הרפורמית. אך לעומת הרוח הגבית החזקה שקיבל הרב קרים, זכה הרב לוינשטיין בעיקר לשתיקות.

יו"ר מפלגת הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט, היה היחיד שהגיב היום לדבריו של הרב לוינשטיין כשאמר: "ההלכה נועדה לקבוע מה אסור ומה מותר, ההלכה לא נועדה להיות כלי מפלג, או כלי שמסמן אנשים, זהויות ומגזרים. אי אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עלי ואינם דרכה של הציונות הדתית".

עוד הוסיף בנט ואמר "הציונות הדתית שאני מוביל היא מחנה שאוהב כל יהודי, שמכבד כל אדם. מחנה של דרך ארץ. מחנה שיודע ומכיר מורכבות ולא ממהר לשפוט. לאהוב כל יהודי בלי קשר לנטייתו, צבע עורו ואמונתו זו לא פשרנות, זו היהדות".

שאר חברי הבית היהודי לעומת זאת העדיפו לא להגיב לדבריו של הרב לוינשטיין.

שרת המשפטים איילת שקד, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ הרב אלי בן דהן וחברת הכנסת שולי מועלם סירבו להגיב.

תגובותיהם של השר אורי אריאל וח"כ מוטי יוגב טרם התקבלו ויעודכנו כשיגיעו.